اخبار

بانک مرکزی چین نظارت بر وام‌های اینترنتی را بیشتر می‌کند

چین نظارت خود را بر وام‌های نقدی‌ای که از طریق اینترنت ارائه می‌شوند را بیشتر می‌کند. این درحالی صورت گرفت که نگرانی‌ها از رشد سریع این صنعت رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، چین نظارت خود را بر وام‌های نقدی‌ای که از طریق اینترنت ارائه می‌شوند را بیشتر می‌کند. این درحالی صورت گرفت که نگرانی‌ها از رشد سریع این صنعت که قانون‌گذاری سفت‌وسختی هم ندارد، رو به افزایش است.

سایت خبری کای‌شین در گزارشی که در وب‌سایت خود منتشر کرد، به نقل از جی ژی‌هونگ از دپارتمان بازارهای مالی بانک مرکزی گفت که با همکاری با سایر ادارات مقررات ویژه‌ای برای کنترل ریسک‌های مالی آنلاین ایجاد کرده‌اند.

طبق اعلام کای‌شین، آقای جی گفته است که این تنظیم مقررات تا به حال به موفقیت‌هایی دست یافته است.

همچنین کای‌چی به نقل از جی گفته است که چین مقررات تمام تجارت‌های مالی آنلاین را بهبود خواهد بخشید و تمام فعالیت‌های مالی باید در معرض سطح پایه‌ای از نظارت قرار داشته باشند.

شرکت‌های اعتباری خرد (میکروکردیت)، متهم شده‌اند که با استفاده از حفره‌ها و نقاط ضعف قانون‌گذاری، نرخ بهره را تا حد بسیار بالایی تغییر داده‌اند.

سکیوریتیز تایمز که یک رسانه دولتی است قبلا در این ماه اعلام کرده بود که ظرف ۶ ماه آینده قوانین جدیدی برای سفت‌وسخت‌تر کردن کنترل بر شرکت‌های اعتباری خرد آنلاین، اعلام خواهد شد.

بانک مرکزی چین در تلاش برای محدود کردن ریسک‌های وارد به سیستم مالی، امسال بخش مدیریت ثروت را هم به قوانین نظارتی خود اضافه کرده است.

۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۲۲
|
تعداد بازدید : ۹۲۱
کد خبر : ۱,۹۱۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید