اخبار

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 3 آبان

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 3 آبان
به گزارش اقتصاد نما ،شاخص کل بورس 107 واحد افزایش یافت و به 86,636 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 69 واحد، همراه با 27 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما ،شاخص کل بورس  107  واحد افزایش  یافت و به 86,636 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 69  واحد، همراه  با 27 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 156  میلیارد تومان رسید که نماد کاوه با رقمی حدود 8 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش 1به رقم 946 واحد رسید . ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  95 میلیارد تومان رسید که نماد کرمان با رقمی حدود 5  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

مهم ترین اخبار اقتصادی

با امضای قرارداد با اوبربانک اتریش، امکان نقل و انتقال تمام عملیات بانکی فراهم شده و این بانک، تسویه‌کننده تمامی عملیات در سطح بین المللی بر اساس یورو خواهد بود. بهزاد گلکار گفت: اگر وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه‌های مسئول بتوانند از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و مجموعه ضمانت‌هایی را تعبیه کنند، ریسک سرمایه‌گذاری برای این قبیل سرمایه‌گذاران کاهش می‌یابد و شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر آنها در فرصت‌های اقتصادی کشور خواهیم بود.کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به برخی مشکلات سابق در نقل و انتقالات مالی گفت: شرکت ها برای جذب سرمایه‌گذار خارجی، سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های توسعه‌ای یا حتی خریدهای جاری مثل ماشین‌آلات، قطعات تجهیزات، کالاهای واسطه‌ای و مصرفی، علاوه بر دشواری‌ها در نقل و انتقال، با افزایش هزینه‌ها نیز رو به رو بودند که هم اکنون، تا حد قابل توجهی این مشکلات برطرف شده است. وی با بیان اینکه بعد از برجام، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها، برقراری ارتباط بانک‌های ایرانی با بانک‌های بین المللی بوده است، گفت: چندی پیش قرارداد ۱۴ بانک ایرانی با “اوبر بانک” اتریش به امضا رسید و سرانجام پس از گذشت یک سال و نیم از توافق برجام یکی از درگاه ها در قالب این قرارداد باز شد؛ بر این اساس، بر اساس سیستم شکل گرفته بین ۱۴ بانک ایرانی طرف قرار داد با بانک اوبر اتریش، امکان نقل و انتقال تمام عملیات بانکی فراهم می‌شود و این بانک اتریشی تسویه‌کننده تمامی عملیات در سطح بین المللی بر اساس یورو خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص ضرورت استفاده صحیح از منابع فاینانس ها هشدار داد و گفت: اگر منابع خارجی با برنامه هزینه نشوند، فقط بدهی به جای خواهند گذاشت. عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی در توئیتی نوشت: تلاش برای جذب منابع خارجی ارزنده است، اما بدون استراتژی توسعه، ممکن است  Finance صرف پروژه هایی شود که اولویت توسعه کشور نباشند و تعهدات باقی بمانددولت اخیرا حجم زیادی فاینانس را برای توسعه پروژه های داخلی جذب کرده است.

چین در پنج سال گذشته پایداری در زمینه اشتغال را حفظ کرده است و نرخ‌های بیکاری ثبت شده شهری در سطح نسبتا پایینی حفظ شده‌اند. به نقل از شین‌هوا، وزیر منابع انسانی و امنیت اجتماعی چین، یین ویمین در کنفرانسی خبری در حاشیه نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین گفت: این یک دستیابی بزرگی است که به زحمت در اقتصادی که درحال کندتر شدن و بازسازی است و نیروی کاری وسیع به دست آمده است.طبق بیانیه‌ای از وزارتخانه که در کنفرانس خبری توزیع شد، نرخ ثبت شده بیکاری در شهرهای چین، در پایان سپتامبر برابر با ۳.۹۵ درصد شد که کمترین میزان آن در چندین سال اخیر است.طبق داده‌های اداره ملی آمار، در ماه سپتامبر همچنین نرخ بیکاری به دست آمده از آمارگیری‌ها برای ۳۱ شهر مهم چین برابر با۴.۸۳ درصد شد که این کمترین میزان آن از سال ۲۰۱۲ تا کنون است.یین این موفقیت را مربوط به این دانست که حزب کمونیست چین اهمیت زیادی به اشتغال می‌دهد و همچنین تاکید زیادی بر نقش رشد اقتصادی پایدار، اصلاحات و تامین مالی و بودجه‌ای، دارد.

 

در گروه چه خبر بود؟

در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد معاملات منفی در بیشتر نمادها بودیم خساپا با افت 3 درصدی به معاملاتش خاتمه داد سایپا امروز به قیمت 994 ریال رسید وبیش از 76 میلیون سهم معامله شد که پر حجم ترین نماد گروه بود . خبهمن با افت 1 درصدی همراه شد و به قیمت 92 تومان رسید . نمادهای خپارس و خزلامیا از دیگر نمادهای منفی گروه بودند که افت 1 درصدی را تجربه کردند . خپویش با صف خرید بسته شد این نماد امروز با رشد 5 درصدی به قیمت 22370 ریال رسید و روز مثبتی را پشت سرگذاشت همچنین در نماد خپویش 2 شاهد یک معامله بلوکی به حجم 2.9 میلیون سهم بودیم که این معامله با قیمت پایه هر سهم 2237 تومان و در بازار خرده فروشی از حقیقی به سهامدار حقوقی صورت گرفت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو اعلام کرد با شرکت هیوندای پاورتک ، قرارداد طراحی، توسعه، تولید و تامین سالانه 400 هزار دستگاه گیربکس جدید اتوماتیک 6 سرعته برای پلتفرم محصولات جدید توسط هاشم یکه زارع و هاجین کیم امضا کرده است. این سومین قرارداد از تفاهمنامه 10 جانبه ایران خودرو با سازندگان معتبر جهانی و داخلی قطعات و مجموعه های خودرو بوده و طبق آن گیربکس های مدرن شش سرعته اتوماتیک هیوندای بر روی پلتفرم های جدید گروه صنعتی ایران خودرو نصب خواهد شد.

در گروه پتروشیمی،پارسان همچون سایر روزهای این هفته جز پر حجم ترین نمادهای این گروه بود . نزدیک به 9 میلیون از سهامش معامله شد و به قیمت 208 تومان رسید. پترول دیگر نماد پر حجم این گروه در حدود 3.5 میلیون از سهامش داد و ستد شد و به قیمت 149 تومان رسید. زاگرس به روند افزایش قیمت ادامه داد و به مرز 2400 تومان رسید. کرماشا،ساینا و شخارک از دیگر نمادهای پر تقاضای این گروه بودند .

همچنین در خبری مربوط به این گروه در مورد پارس جنوبی شنیدیم که مخزن پارس‌جنوبی ارزشی بیش از ۱۵۵ هزار تن طلا معادل ۱۲۰ سال تولید نفت کشور را دارد که پس از توسعه کامل، ارزش محصولات پارس‌جنوبی از شرکت‌های بزرگی چون BP انگلستان بیشتر خواهد بود. به گزارش شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی با بیان اینکه عظمت و اهمیت ذخایر پارس‌جنوبی بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما مرور اطلاعات آن در نوزدهمین سالروز تاسیس مجتمع گاز پارس‌جنوبی کمک فراوانی به درک بهتر این منبع عجیب می‌کند، گفت: مخزن گاز پارس‌جنوبی با ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر‌مربع مساحت دارای ظرفیت ۱۴ تریلیون مترمکعب گاز طبیعی و ۱۹ میلیارد بشکه میعانات گازی است. وی افزود: این مخزن ۸ درصد از ذخایر گاز جهان و ۵۰ درصد ذخایر گاز ایران را تشکیل می‌دهد.

در گروه غذایی، نماد غشهداب با اقبال خوب سهامداران همراه شد . 25 میلیون از سهام غشهداب امروز معامله شد و در محدوه 5 درصد مثبت به قیمت 213 تومان رسید. غشاذر ، غپاک ،غاذر و غدیس از دیگر نمادهای پر تقاضای این گروه بودند. غشهداب در این گروه از لحاظ نموداری می تواند شرایط خوبی برای صعود داشته باشد .

در گروه پالایشی امروز شسپا بعد از تعدیل مثبت 37 درصدی بازگشایی و 449 هزار از سهامش در محدوده 7 درصد مثبت معامله شد و به قیمت 940 تومان رسید. شتران در این گروه 7 میلیون از سهامش معامله شد و در محدوده صفر تابلو به قیمت 364 تومان رسید. سایر نمادها در این گروه معاملات متعادل و در محدوده صفر تابلو را تجربه کردند.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا خوشایند با بیان اینکه از مجموع ۷۴ دستگاه حفاری خشکی و دریایی شرکت ملی حفاری، بیشترین تعداد در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مستقر است، افزود: از تعداد ۹۰ حلقه چاه، ۶۸ حلقه شامل ۲۹ حلقه توسعهای توصیفی و ۳۹ حلقه تعمیری در میادین تحت سرپرستی شرکتهای بهره‌برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حفر شده است.وی افزود: عملیات حفاری ۶ حلقه چاه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره، ۱۴ حلقه در پروژههای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و ۲ حلقه در مناطق مورد نظر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به پایان رسیده است

۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۱۹
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۳۲۴
کد خبر : ۱,۸۶۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید