اخبار

چهارمین اجلاس رؤسای سازمان هواپیمایی خاورمیانه

چهارمین اجلاس روسای سازمان‌های هواپیمایی خاورمیانه ایکائو، با حضور ۱۷ کشور و هشت سازمان بین‌المللی در حوزه هواپیمایی غیرنظامی، در مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، چهارمین اجلاس روسای سازمان های هواپیمایی کشوری منطقه خاورمیانه( ایکائو) با حضور ۱۷ کشور و هشت سازمان بین المللی در حوزه هواپیمایی غیرنظامی، با سخنرانی دبیرکل ایکائو، در شهر مسقط پایتخت کشور عمان برگزار شد.

در این اجلاس سه روزه که با حضور روسای سازمان های هواپیمایی کشوری و مدیران عالی کشورها در حوزه هواپیمایی در حال برگزاری است، مقرر است عملکرد کشورها بر مبنای برنامه‌های منطقه‌ای ایکائو مورد بررسی قرار گرفته، راهکارهای ارتقای سطح همکاری و تعامل و همچنین توسعه اقتصادی و فنی کشورها در عرصه هواپیمایی کشوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در این اجلاس بنا است به موضوعات و چالش‌های آتی منطقه خاورمیانه در حوزه‌های ایمنی، امنیت هوانوردی، توسعه اقتصادی، زیرساخت‌های ناوبری هوایی و فرودگاهی، جذب و تربیت نیروی‌انسانی کارآمد، موضوعات هواپیمایی و محیط‌زیست و مباحث جدیدی همچون استفاده از پهبادها رسیدگی و مورد برنامه‌ریزی قرارگیرد.

در حاشیه این اجلاس رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با دبیر کل سازمان بین‌المللی هواپیمایی ایکائو دیدار و گفتکو کرد.

در این جلسه که با حضور رئیس دفتر منطقه ای ایکائو در خاورمیانه محمد خلیفه رحما، معاون استاندارد پرواز، معاون هوانوردی وامور بین الملل و مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز حضور داشتند موضوعاتی نظیر آخرین اقدامات ایران در حوزه استاندارد سازی و توسعه زیرساخت های ناوبری هوایی و فرودگاهی، توسعه ناوگان، ارتقای ایمنی و امنیت هوانوردی، استقلال مالی سازمان هواپیمایی کشوری ایران از بودجه‌های عمومی دولت به‌عنوان یکی از توصیه‌های ایکائو مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

گفتنی است دبیرکل ایکائو از نقش ایران در مدیریت ایمن ترافیک هوایی منطقه به‌خصوص طی سه بحران اخیر مربوط به اکراین، عراق و قطر و ارائه خدمات آموزشی به تعدادی از کشورهای منطقه در زمینه امنیت هوانوردی و مدیریت ترافیک هوایی تشکر نموده  و آمادگی ایکائو برای همکاری‌های فنی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

۲۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۶
|
تعداد بازدید : ۶۴۶
کد خبر : ۱,۷۷۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید