اخبار

تغییر در نحوه تصمیم‌گیری مردم برای سپرده‌گذاری بانکی

عضو شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان اینکه اگرچه در گذشته نرخ سود بالا، تنها عامل تعیین‌کننده برای انتخاب بانک در سپرده‌گذاری‌ها بود، اما اکنون، ریسک، حرف اول را در گزینش سپرده می‌زند.

علی صالح‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جابجایی عمیقی در سپرده‌های بانکی پس از اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود صورت نگرفته است، گفت: یکی از محاسن بخشنامه بانک مرکزی، برخورد با موسسات اعتباری غیرمجاز و البته اعلام رسمی برای برخورد با بانکهای متخلف در جریان پرداخت سودهای بالا است؛ به همین دلیل اکنون مردم، موضع رسمی سیاستگذاری پولی را می‌دانند و در جریان این داستان‌ها، فهمیدند که موسسات غیرمجاز، ریسک بالایی دارند.

عضو شورای هماهنگی بانکهای دولتی افزود: در گذشته شاید مردم به موضوع ریسک توجه نمی‌کردند و فقط هر کسی سود بالاتری می‌داد، ملاک تصمیم‌گیری برای مردم در سپرده‌گذاری قرار می‌گرفت، ولی در حال حاضر همه می‌دانند که فقط نرخ سود مهم نیست، بلکه سپرده‌گذاری در موسسات غیرمجاز ریسک هم دارد. پس می‌توان به صراحت گفت که امروز، عاملی به نام ریسک در تصمیم سپرده‌گذاران مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته توجهی به ریسک سپرده‌گذاری مطرح نبوده؛ اما بانک مرکزی با درایت، موضوع موسسات غیرمجاز را حل کرده و البته این اتفاق، هزینه هم داشت، چون هر روزی که سراغ این پدیده می‌رفتید هزینه‌ داشت، ولی از آن طرف، عایدی این بود که مردم فهمیدند این موسسات ریسک دارند و نباید پول‌هایشان را آنجا بگذارند.

۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸
|
تعداد بازدید : ۱,۰۴۴
کد خبر : ۱,۷۵۹

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید