اخبار

یک قاضی فدرال در هاوایی ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را تعلیق کرد

یک قاضی فدرال در ایالت هاوایی آمریکا با صدور حکمی، اجرای بخشهایی مهم از جدیدترین ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، یک قاضی فدرال در ایالت هاوایی روز سه شنبه با صدور حکمی اجرای بخشهایی مهم از جدیدترین ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را به حالت تعلیق درآورد.

این قاضی فدرال در توضیح این حکم صادره اظهار داشت که «فرمان مهاجرتی ترامپ قوانین مهاجرتی آمریکا را نقض می کند».

این حکم صادره از سوی «دریک واتسون» قاضی بخش «هونولولو» در ایالت هاوایی آمریکا ممنوعیتهای مهاجرتی در سرتاسر این کشور را که طبق برنامه ای از پیش تعیین شده قرار بود از روز چهارشنبه بطور کامل اجرایی شود، متوقف ساخت.

در جدیدترین فرمان مهاجرتی که روز ۲۴اُم سپتامبر صادر شد، ورود به خاک آمریکا برای اکثریت اتباع کشورهای ایران، سوریه، لیبی، یمن، سومالی، چاد و کره شمالی برای مدت زمانی نامحدود ممنوع اعلام شد. طبق این فرمان، مسافرت برخی از مقامات دولت ونزوئلا و اعضای خانواده آنان نیز ممنوع شد.

این حکم قاضی واتسون در پاسخ به دعوی مطروحه از سوی ایالت هاوایی، یک مسجد واقع در شهر هونولولو، امام جماعت این مسجد و دو تن از ساکنان این ایالت که خویشاوندانی در کشورهای مذکور داشتند، صادر شده است.

این حکم صادره دولت آمریکا را از اِعمال ممنوعیتهای جدید بر مسافرت تمامی اتباع کشورهای مذکور- به جزء کره شمالی و ونزوئلا- باز می دارد.

گفتنی است تا زمانیکه دعوی مربوط به مطابقت ممنوعیت مهاجرتی ترامپ با قانون در دست رسیدگی است، حکم این قاضی ایالت هاوایی یک دستور موقت بشمار می رود.

شایان ذکر است که این قاضی فدرال در ایالت هاوایی در ماه مارس گذشته حکمی صادر کرد که طبق آن، اجرای نسخه پیشین این ممنوعیت مهاجرتی به حالت تعلیق درآمد و در پی آن، یک دادگاه فدرال در ایالت مریلند نیز حکمی مشابه صادر کرد.

۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۳۰
|
تعداد بازدید : ۸۷۲
کد خبر : ۱,۷۵۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید