اخبار

درخواست زنگنه از سهامداران بزرگترین پالایشگاه جهان/ نحوه تحقق هدف3 میلیونی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش ، با اعلام ادامه جوان گرایی در وزارت نفت و استفاده از جوانان با تجربه به خبرنگاران گفت: تحقق هدف‌ پالایش روزانه 3 میلیون بشکه نفت باید از طریق پالایشگاه‌های سیراف، ستاره خلیج فارس، جاسک و آناهیتا به همراه پالایشگاه‌های فعلی امکان پذیر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس دچار مشکلات مالی بوده و در حال رفع این موضوع هستیم. این پالایشگاه درحالی بنزین تولید می‌کند که راه اندازی 2 واحد دیگر آن نیز باید در دستور کار سهامداران قرار گیرد.

 

براساس این گزارش، تاپیکو با 49 درصد ، صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با 33.1 درصد و وزارت نفت با 17.9 درصد، سهامداران پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستند.

 

این پالایشگاه با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز سومین پالایشگاه و با ظرفیت تولید 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو 4و 5، بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور به شمار می آید که معادل 55 درصد مجموع تولید دیگر پالایشگاههای کشور، بنزین تولید می کند و با تکمیل همه فازهای آن مجموع تولید بنزین کشور به بیش از 100 میلیون لیتر خواهد رسید.

 

زنگنه در مورد درصد زیاد گوگرد در بنزین تهران که از سوی سازمان ملی استاندارد مطرح شده ، توضیح داد: میزان گوگرد در بنزین ناچیز بوده و اگر هم چنین نکته ایی اعلام شده اتفاقی و گذرا بوده است. چرا که از کیفیت بنزین کم نشده و باید معاینه فنی خودروها در تهران و کلان‌شهرها را نیز در نظر گرفت.

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸
|
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۱,۷۲۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید