اخبار

علت بی توجهی بازار سهام ایران به مواضع ترامپ از نگاه معاون سازمان بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی سعیدی درباره چرایی رشد شاخص بورس و عدم واکنش منفی بازار سرمایه به سخنان اخیر ترامپ به ایلنا گفت: هر رویداد خبری که انتظار وقوع آن را نداشته باشیم و شوک تلقی شود،به طور قطع در بورس هم تاثیر گذار خواهد بود،در طول یکی و دو هفته اخیر درباره صحبت‌های ترامپ پیش‌بینی هایی صورت گرفت و همان پیش‌بینی‌ها هم به تحقق پیوست.

وی ادامه داد: به گمان برخی از تحلیلگران اقتصادی این صحبت ها این بار فقط طبقه بندی شده بود بنابراین از آنجایی که اثر را در طول دو هفته پیش در بازار سرمایه گذاشته بود، بازار هم واکنش بیشتری نشان نداد.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر موضع مسئولان اروپایی در برابر اظهارات ترامپ گفت: البته در کنار آن موضع‌گیری مسئولان اروپایی به ویژه سخنرانی موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر پایبندی به برجام مهم بود.

سعیدی تاکید کرد: این انشقاق خاصی است و چنین نیست که یک صف بسیار مستحکم در مقابل ایران شکل بگیرد و وضعیت اقتصادی را هم تحت تاثیر قرار دهد. البته در طول 40 سال گذشته به شکل سنتی نه از نظر اقتصادی و نه سیاسی رابطه ای با آمریکا نداشتیم. این ارتباطات با اروپا برقرار بود که در صورت حفظ روابط، همان روند گذشته را پیش خواهیم گرفت.به هر حال برای سرمایه‌گذاران بورس اتفاق جدیدی رخ نداد که بخواهند حرکت رادیکالی نشان دهند.

۲۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۳۲
|
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۱,۷۱۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید