اخبار

گزارش بازار بورس، یک شنبه 23 مهر

گزارش بازار بورس، یک شنبه 23 مهر
به گزارش اقتصاد نما، شاخص کل بورس 131 واحد افزایش یافت و به 85,394 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 26 واحد، شتران با 22 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما، شاخص کل بورس  131  واحد افزایش  یافت و به 85,394 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 26  واحد، شتران  با 22 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 108  میلیارد تومان رسید که نماد فولاد با رقمی حدود 9 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 4 واحد کاهش  به رقم 930  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  203 میلیارد تومان رسید که نماد ولشرق با رقمی حدود 10  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

مهم ترین اخبار اقتصادی

رئیس صندوق بین الملی پول گفت: با رویه فعلی به کار خود ادامه می دهیم و سیاست خود را در مورد اعطاء وام به ایران تغییر نمی دهیم. به نقل از بیزینس استاندارد، «کریستین لاگارد» در پاسخ به این سوال که سیاست صندوق بین المللی پول در مورد کمک مالی و دادن وام به ایران چگونه خواهد بود، گفت: سیاست های خود را از هئیت صندوق کسب می کنیم و با همین شیوه به کار خود ادامه می دهیم و دلیلی وجود ندارد که بخواهیم سیاست خود را تغییر دهیم.او گفت: سیاست صندوق در مورد تامین منابع به ایران در قبال سیاست آمریکا تغییری پیدا نمی کند.  رئیس صندوق بین المللی پول تاکید کرد: صندوق کار خود را با ۱۸۹ عضوی که دارد پیش می برد و تنها زمانی از مذاکرات حمایت می‌کنیم و وارد آن می‌شویم که کشوری درخواست داده باشد.ترامپ در سخنان روز جمعه خود از صندوق بین المللی پول خواست تا ضمن بازنگری در سیاست خود در قبال ایران، پرداخت وام به این کشور را متوقف کند.

ارنست ولف،اقتصاددان برجسته آلمانی نسبت به وابستگی زیاد اقتصاد جهانی به صنعت مالی و دلار آمریکا هشدار داد و گفت:این وابستگی سیستم مالی جهانی را در معرض خطر فروپاشی قریب الوقوع قرار داده است. به نقل از اسپوتنیک، ارنست ولف درباره کتاب جدید خود به اسپوتنیک گفت که در این کتاب هشدار داده وابستگی به صنعت مالی و دلار آمریکا یک تسونامی مالی به وجود آورده است که جهان اصلا برای عواقب آن آماده نیست. ولف، نویسنده کتاب پرفروش صندوق بین‌المللی پول با نام «جنگ صلیبی مدرن برعلیه کارکنان ۵ قاره»، در آخرین کتابش توجه خود را به سیستم مالی جهانی معطوف کرده است.ولف معتقد است که سیستم مالی جهان در معرض خطر فروپاشی قریب‌الوقوع قرار دارد و آن را به تسونامی مالی تشبیه کرده است که ممکن است همه ما را غافلگیر کرده و پس از وقوع، ویرانی‌هایش را برای ما به جا بگذارد. او در معرفی‌ بخش هایی از کتاب خود به اسپوتنیک گفت: صنعت مالی آمریکایی از بحران مالی ۲۰۰۸ تا کنون با اتکاء به کمک، به حیات خود ادامه داده است و درحال حاضر نیز بیمار است و حال خوبی ندارد.

در بازار آزاد تهران، قیمت دلار بعد از چند روز به کانال ۳۹۰۰ تومانی بازگشت و به ۳۹۹۵ تومان رسید؛ اما قیمت سکه تمام بهار طرح جدید با ۲۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان شد. در جریان معاملات امروز(یکشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر دلار آمریکا با کاهش نرخ، به ۳۹۹۵ تومان رسید. در عین حال هر یورو ۴۷۱۹ تومان، پوند ۵۳۴۳ تومان، درهم امارات ۱۱۱۴ تومان و لیر ترکیه ۱۱۲۹ تومان است.هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۴ دلار و ۳۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۲۴ هزار و ۵۰۵ تومان است.هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است که ۲۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است. در عین حال، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۲۶۷ هزار تومان، نیم سکه ۶۶۳ هزار تومان، ربع سکه ۳۸۳ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۲ هزار تومان است.

در گروه ها چه خبر بود ؟

در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن
شاهد معاملات مثبت در بیشتر نمادها بودیم . رکیش بیش از 4 میلیون سهم پر حجم ترین نماد معامله شده در گروه بود این نماد امروز با رشد 1 درصدی همراه شد و به قیمت 3148 ریال رسید . مداران با صف خرید بسته شد این نماد امروز با قیمت پایانی 4152 ریال به معاملاتش خاتمه داد و روز مثبت و پرتقاضایی را سپری کرد . رانفور در محدوده صفر مثبت به کار خود پایان داد امروز شنیده ای در باره ای این سهم داشتیم مبنی بر این که خبرها از شرکت خدمات انفورماتیک به نمایندگى از بانک مرکزى با شرکت PBC روسیه قرارداد همکارى امضاء کرد تا اتصال به شبکه بین المللى پرداخت به طور رسمى کلید بخورد .

 

در گروه خودرو و ساخت قطعات

اکثر نمادها با قیمت پایانی مثبت به کار خودشان پایان دادند . سایپا با قیمت پایانی 1085 ریال به کار خود پایان داد و بیش از 29 میلیون سهم معامله شد که پر حجم ترین نماد گروه بود . نمادهای ختراک و خچرخش از مثبت های گروه بودند که با صف خرید بسته شدند . 36 شرکت خودرو ساز جهانی به تهران می آیند تا در کنار 10 شرکت خودروساز ایرانی دومین نمایشگاه خودرو را برگزار کنند.

در گروه پتروشیمی،

 امروز نماد وپترو با افزایش تقاضا همراه شد و در حدود 1.8 میلیون از سهامش داد و ستد شد و با صف خرید به قیمت 134 تومان رسید. شدوص ، شکربن و زنجان از دیگر نمادهای این گروه بود که با افزایش تقاضا همراه شدند. پترول نزدیک به 10 میلیون از سهامش معامله شد و در محدوده 2 درصد مثبت به قیمت 146 تومان رسید.

در گروه پالایشی،

اکثر نمادها در محدده مثبت و صفر تابلو معامله شدند در ایم گروه روی نمادهای شپنا و شتران در بازار خرده فروشی بلوک زدند و هر کدام به قیمت 324 و 331 تومان در بازار خرده فروشی معامله شدند . همچنین در بازار نیز هر کدام به میزان 6 میلیون و 5 میلیون نیز مورد داد و ستد قرار گرفتند .

در گروه فولادی و معدنی،

 امروز فباهنر با افزایش تقاضا همراه شد و در استانه قیمت به 674 تومان رسید . روز گذشته معارفه شرکت فولاد کاوه برگزار شد تا این سهم نیز خود را برای ورود به بازار سرمایه اماده کند . این سهم با سرمایه 700 میلیارد تومان سود هر سهم سال مالی 96 را 18 تومان پیش بینی کرده است . این شرکت با توجه به آنکه در شرایط خاص جغرافیایی و کنار آب های آزاد قرار گرفته است شرایط مناسبی برای صادارات دارد . همچنین این شرکت در سال های آینده طرح توسعه ای دارد که می تواند سود شرکت را با افزایش قابل توجهی همراه کند.

۲۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۲۴
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۵۶۷
کد خبر : ۱,۷۱۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید