اخبار

گزارش روزانه بازار بورس، سه شنبه 18 مهر

گزارش روزانه بازار بورس، سه شنبه 18 مهر
شاخص کل بورس 122 واحد افزایش یافت و به رقم 84,734 واحد رسید. که نمادهای فملی با 52 واحد، فولاد با 45 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند

نیم نگاهی به بازار

شاخص کل بورس  122  واحد افزایش  یافت و به رقم 84,734 واحد رسید. که نمادهای فملی با 52  واحد، فولاد  با 45 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 237  میلیارد تومان رسید که نماد های وب با رقمی حدود 9 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 7 واحد افزایش  به رقم 928  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  276 میلیارد تومان رسید که نماد ریشمک با رقمی حدود 3  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود

مهم ترین اخبار اقتصادی

دلار روز خود را با افزایش ۷ تومانی آغاز کرد و اکنون قیمت به ۴۰۴۸ تومان رسیده است. همچنین قیمت سکه طرح جدید نیز هفت هزار تومان کاهش داشته است. در جریان معاملات امروز(سه شنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز گذشته معاملات را آغاز کرده و در ساعت ابتدایی معاملات، قیمت با هفت تومان افزایش به ۴۰۴۸ تومان رسیده است. در عین حال، هر یورو ۴۸۳۳ تومان، پوند ۵۳۸۳ تومان، درهم امارات ۱۱۲۲ تومان و لیر ترکیه ۱۱۵۷ تومان است.همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار  آزادی طرح جدید با هفت هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۲۷۷ هزار تومان، نیم سکه ۶۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۹۲ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۵ هزار تومان است.در عین حال، هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۷ دلار و ۴۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان است.

مقام اجرایی ارشد غول نفتی دولتی عربستان، آرامکو، گفت که این شرکت در حال مذاکره با چندین پالایشگاه هندی است و امیدوار است تا سال آینده با آنها، قرارداد مشارکت منعقد کند. به نقل از رویترز، آرامکو مانند سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت به دنبال فرصت‌هایی است که ظرفیت تقاضا را بالا ببرد و در سومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا سرمایه‌گذاری کند.امین ناصر، مدیر اجرایی ارشد آرامکو در اجلاس انرژی هند در دهلی‌نو گفت: ما امیدواریم تا بلاخره به یک توافق تجارت شراکتی دست پیدا کنیم.وقتی از او پرسیده شد که آیا این توافق در سال آینده نهایی خواهد شد پاسخ داد: ما امیدواریم این اتفاق بیافتد. ما در حال انجام مذاکرات جدی‌ هستیم.وزیر نفت هند در ماه جون اعلام کرده بود که آرامکوی سعودی درصدد است در پالایشگاهی که قرار است با ظرفیت ۱.۲ میلیون بشکه در روز در ساحل غربی هند ساخته شود سهام خریداری کند.بزرگترین تولیدکننده نفت جهان درحال سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌هایی در خارج از عربستان است تا به افزایش تقاضا برای نفت خام خود کمک کند و قبل از ارائه عمومی سهام خود در سال آینده سهم خود را از بازار گسترش دهد.

در گروه ها چه خبر بود ؟

در گروه پالایشی ،شپنا در حدود 3 میلیون از سهامش در قیمت 314 تومان معامله شد. شتران نیز در این گروه با 700 میلیون تومان ارزش معامله به قیمت 318 تومان رسید. این گروه با توجه به اتفاقات سیاسی که در حوزه امریکا و کره شمالی در حال وقوع است با کاهش ارزش معاملات همراه شده است .

در گروه لاستیکی، پسهند در حدود 272 هزار از سهامش داد و ستد شد و با صف خرید به قیمت 277 تومان رسید. پکرمان که از لحاظ بنیادی شرایط مناسبی دارد در محدوده قیمتی 313 تومان معامله شد . این گروه با توجه به خبر افزایش نرخ تایر و همچنین خبر خرید فرانسه از تایر های ایرانی معاملات این گروه را تحت تاثیر مثبت قرار داد .

در گروه پتروشیمی ، نمادهای زنجان ، پترول و شیراز بیشترین حجم و ارزش معامله را داشتند . شرکت اوره ساز شیراز که در حدود 10 میلیون از سهامش داد و ستد شد با افزایش تقاضا به صف خرید رسید . نمادهای شتوکا ، شدوص ، شکربن ، شپارس ، شفارس و شلعاب در این گروه با افزایش تقاضا همراه شدند و در محدوده مثبت به کار خود خاتمه دادند.

۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۴۵
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۷۸۳
کد خبر : ۱,۶۶۹

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید