اخبار

نوبل اقتصاد به اقتصاد رفتاری رسید

نوبل اقتصاد به اقتصاد رفتاری رسید
ریچارد تالر، استاد دانشگاه شیکاگو و پدر معنوی اقتصاد رفتاری برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۷ شد.
ریچارد تالر، استاد دانشگاه شیکاگو و پدر معنوی اقتصاد رفتاری برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۷ شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، ریچارد تالر، استاد دانشگاه شیکاگو و پدر معنوی اقتصاد رفتاری برنده جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۱۷ شد.

 آکادمی سلطنتی علوم سوئد روز دوشنبه اعلام کرد، اقتصاددان آمریکایی ریچارد تالر برای فعالیت‌هایش در زمینه اقتصاد رفتاری، برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۷ شد. 

هیات اعطا کننده این جایزه در هنگام اعلام این جایزه ۱.۱ میلیون دلاری گفت: فعالیت‌های ریچارد تالر در کل پلی بین اقتصاد و تحلیل‌های روان‌شناسی تصمیم‌گیری افراد ایجاد کرده است. یافته‌های تجربی و دیدگاه‌های نظری او در ساخت زمینه جدید اقتصاد رفتاری که به سرعت درحال گسترش است ابزارهایی سودمند بودند و این زمینه اقتصاد تاثیرات شگرفی بر بسیاری از حوزه‌های تحقیقاتی و سیاست‌گذاری اقتصادی، داشته است.

جایزه اقتصاد که رسما به آن «جایزه وریگز ریکسبنک در علوم اقتصادی به یادواره آلفرد نوبل» می‌گویند در سال ۱۹۶۸ پایه‌گذاری شد. این جایزه جزو گروه جوایز اصلی‌ که طبق وصیت‌نامه کاشف ثروتمند دینامیت، آلفرد نوبل، در ۱۸۹۵ تاسیس شد، نبود.

جایزه نوبل اقتصادی سال ۲۰۱۶ به طور مشترک به اولیور هارت و بنگت هولمستروم به خاطر تلاشهایشان برای تئوری قراردادها اعطا شده بود.

۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۰۱:۱۳
|
تعداد بازدید : ۱,۷۴۱
کد خبر : ۱,۶۵۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید