اخبار

خطر طوفان ۹۰ درصد تولید نفت خلیج امریکا را تعطیل کرد

طوفان «نِیت» با نزدیک شدن به تاسیسات انرژی تا ۹۲ درصد از تولید نفت ساحل خلیج مکزیک در آمریکا را کاهش داد و تا ۳ درصد از ظرفیت پالایشگاهی را هم تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، طوفان نِیت با نزدیک شدن به تاسیسات انرژی آمریکا که نزدیک ۶ هفته پیش توسط طوفان هاروی آسیب دیده بودند، تا ۹۲ درصد از تولید نفت ساحل خلیج مکزیک در آمریکا را کاهش داد و تا ۳ درصد از ظرفیت پالایشگاهی را هم تعطیل کرد.

این طوفان که بسیار سریع حرکت می‌کند بیشتر از ۳۰۰ مورد از تاسیسات نفتی دور از ساحل را مجبور کرد کارکنان خود را تخلیه کنند که این رقم بسیار بالاتر از آن‌چه در مورد طوفان هاروی اتفاق افتاده بود می‌باشد.

طوفان نیت همچنان امکان دارد که به یک طوفان با درجه قدرت ۲ تبدیل شود (در مقیاس ۵ درجه‌ای مورد استفاده هواشناسی که قوی‌ترین آن درجه ۵ است). طبق اعلام مرکز ملی طوفان، قبل از به خشکی رسیدن این طوفان در روز یکشنبه، سرعت بادهای آن به ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

مسیر حرکت این طوفان باعث شده است که نسبت به طوفان هاروی که بزرگترین آسیب را به پالایشگاه‌ها رساند، به تولیدکنندگان نفت دور از ساحل نزدیک‌تر باقی بماند. طبق اعلام اداره ایمنی و حفظ محیط زیست، در روز شنبه ظرفیت تولید روزانه ۱.۶ میلیون بشکه نفت و ۲.۴۸ میلیارد فوت مکعب از گاز طبیعی به علت این طوفان تعطیل شده است.

کولبی گوتلی کارشناس پدیده‌های جوی در شرکت ودر دسیژن تکنولوژیز، می‌گوید: انتظار می‌رود بادهای ناشی از این طوفان تا ۱۲ ساعت دوام پیدا کنند که این به تولیدکنندگان نفت و حفاران نفتی دور از ساحل کمک می‌کند تا در زمانی نسبتا زود فعالیت کامل خود را از سر بگیرند.

این درحالی است که طوفان نیت به سوی پالایشگاه‌هایی که در زمان طوفان هاروی به صورت فعال باقی مانده بودند و آسیب‌های زیادی را متحمل شدند در حرکت است؛ پالایشگاه‌های، آلیانس از فیلیپ ۶۶، والرو انرژی، مراوکس، پی‌بی‌اف انرژی، شالمت و واحد می‌سی‌سی‌پی شرکت شورون، همگی در منطقه خطر قرار دارند.

تا کنون خبر تعطیلی فعالیت در کارخانه آلیانس فیلیپ ۶۶ و واحد می‌سی‌سی‌پی شرکت شورون اعلام شده است که روی هم ۵۷۸ هزار بشکه در روز یا ۳ درصد از کل ظرفیت تولید پالایشگاهی آمریکا را شامل می‌شود.

۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۲۰
|
تعداد بازدید : ۵۸۹
کد خبر : ۱,۶۴۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید