اخبار

صادرات نفت آمریکا رکورد زد

آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، صادرات هفتگی نفت آمریکا به تقریبا ۲ میلیون بشکه در روز رسیده که رکوردی جدید محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اویل پرایس، آمار آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد صادرات نفت خام آمریکا در هفته گذشته با رسیدن به یک میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز به یک رکورد جدید رسیده است.

 این رقم بالاترین میانگین صادرات هفتگی آمریکا از زمان اعلام قانون لغو محدودیت صادرات نفت آمریکا بعداز ۴ دهه محسوب می شود.

پیش از این، بیشترین میزان صادرات هفتگی نفت آمریکا در تقریبا ۲ هفته پیش با ۱.۵ میلیون بشکه در روز ثبت شده بود.

در همین حال بلومبرگ انگلیسی گزارش داد؛ این افزایش عرضه نفت آمریکا به دلیل طوفان هاروی است که صادرات را به دلیل کاهش تقاضای مصرف داخلی افزایش داد و از طرفی هم افزایش صادرات نفت آمریکا منجر به روند نزولی قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت‌ و تخفیف بیشتر برای برنت شده است.

به گفته کارشناسان اقتصادی، تلفیق افزایش عرضه نفت آمریکا، بسته شدن پالایشگاه ها و قیمت پایین نفت نمی تواند عاملی برای تداوم افزایش فروش نفت ایالات متحده به مشتریان خارجی خود باشد.  ضمن اینکه بازگشایی پالایشگاه ها در آمریکا و بهبود شبکه نفتی این کشور به دنبال طوفان های اخیر می تواند تقاضای بازار داخلی را افزایش دهد و نفت خام کمتری را برای صادرات باقی بگذارد.

 آژانس بین المللی انرژی در گزارش جدید خود همچنین اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به بیست و نهم سپتامبر با کاهش قابل توجه ۶ میلیون بشکه ای روبرو شد؛ پیش از این کاهش تقریبا ۳ میلیون بشکه ای برای ذخایر نفت خام آمریکا پیش بینی شده بود.  

۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۱۹
|
تعداد بازدید : ۶۱۳
کد خبر : ۱,۶۴۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید