اخبار

توالی رکوردزنی اس‌اندپی ۵۰۰ متوقف شد؛ دلار فت کرد

در انتهای معاملات روز جمعه با انتشار داده‌های اشتغال آمریکا که نشان می‌داد مشاغل بخش غیرکشاورزی برای اولین بار در ۷ سال اخیر کاهش یافته است، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ افت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در انتهای معاملات روز جمعه با انتشار داده‌های اشتغال آمریکا که نشان می‌داد مشاغل بخش غیرکشاورزی برای اولین بار در ۷ سال اخیر کاهش یافته است، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ افت کرد و ارزش سهام دارویی هم از ترس رقابت با آمازون کاهش یافت.

هرچند نزدک برای نهمین روز متوالی افزایش یافت و برای ششمین بار متوالی رکورد زد. طولانی‌ترین توالی رکوردزنی این شاخص، با ۷ رکورد پشت سر هم، مربوط به ماه فوریه بود.

پس از گزارش سی‌ان‌بی‌سی مبنی بر این که آمازون به تصمیم‌گیری برای آغاز فروش داروهای نسخه‌ای نزدیک‌می‌شود، سهام شرکت‌های دارویی والگرین بوتس الاینس و سی‌وی‌اس هلس سقوط کردند و شاخص اس‌اندپی را هم با خود به پایین کشیدند. سهام والگرین و سی‌اس‌وی هردو ۴.۹ درصد سقوط کردند درحالی‌که سهام آمازون ۰.۹ درصد رشد کرد.

گزارش مشاغل اداره کار آمریکا نشان داد برخلاف آن‌چه پیش‌بینی‌ شده بود که در ماه سپتامبر ۹۰ هزار شغل به بخش غیرکشاورزی اضافه می‌شود، طوفان هاروی و ایرما باعث شد کارگرانی موقتا بیکار شوند و استخدام‌ها به تاخیر بیافتد و در نتیجه ۳۳ هزار شغل هم در این ماه از دست رفت. نقطه مثبت این گزارش افزایش فراتر از حد انتظار میانگین دستمزدها بود.

میانگین شاخص صنعتی داوجونز ۰.۰۱ درصد افت داشت و در رقم ۲۲۷۷۳.۶۷ بسته شد. اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۱۱ درصد کاهش در امتیاز ۲۵۴۹.۳۳ به کار خود پایان داد و شاخص ترکیبی نسدق هم با ۰.۰۷ درصد افزایش به امتیاز ۶۵۹۰.۱۸ رسید.

با گزارشی مبنی بر این که کره‌شمالی خود را برای آزمایش یک موشک دور برد آماده می‌کند، دلار تمام سودهایی را که پس از گزارش اشتغال آمریکا و افزایش احتمال نرخ بهره در ماه دسامبر به دست آورده بود از دست داد. شاخص دلار ۰.۱۷ درصد افت کرد.

۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۵۲
|
تعداد بازدید : ۵۹۴
کد خبر : ۱,۶۲۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید