اخبار

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 12 مهر

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 12 مهر
به گزارش اقتصاد نما، شاخص کل بورس 74 واحد افزایش یافت و به رقم 85,429 واحد رسید. که نمادهای آپ با 28 واحد، همراه با 21 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما، شاخص کل بورس  74  واحد افزایش  یافت و به رقم 85,429 واحد رسید. که نمادهای آپ با 28  واحد، همراه  با 21 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 146  میلیارد تومان رسید که نماد های وب با رقمی حدود 24 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 8 واحد افزایش  به رقم 951  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  139 میلیارد تومان رسید که نماد ریشمک با رقمی حدود 2  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

مهم ترین اخبار اقتصادی

با ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه توقف و بازگشایی نمادها، از این پس نمادهای بورسی طی ۶۰ الی ۹۰ دقیقه بازگشایی خواهند شد و در شرایط عادی، نمادی بیش از ۹۰ دقیقه متوقف نخواهد بود. سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تصویب دستورالعمل اصلاحی نحوه توقف و بازگشایی نمادها در هیات مدیره خود و با تائید وزیر اقتصاد، دستورالعمل مذکور را ابلاغ کرد؛ همچنین مسعود کرباسیان، پیش از آغاز جلسه هیات امروز دولت، در خصوص اهمیت این دستورالعمل، با مهم خواندن آن به سبب تاثیری که بر تعمیق شفافیت در بازار سرمایه دارد، گفت: از این پس اصل بر این است که نماد ها طی ۶۰ الی ۹۰ دقیقه بازگشایی شوند و در شرایط عادی نمادی بیش از ۹۰ دقیقه متوقف نخواهد بود. در عین حال، بر اساس اصلاح برخی مفاد ۶ دستور العمل مرتبط با نحوه توقف و بازگشایی نماد های حاضر در بازار سرمایه حداکثر زمان پیش بینی شده برای توقف نماد ها ۲۰ روز است.وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بعد از ۲۰ روز توقف نماد، ناشران می توانند تنها ۱۰ روز دیگر درخواست مهلت کنند و پس از گذشت ۳۰ روز توقف نماد امکان پذیر نخواهد بود. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ناشران طی ۱۰ روز ابتدایی اطلاعات را افشا نکنند موضوع اعلام عمومی می شود و درخواست مجدد ارسال اطلاعات مالی از سوی سازمان بورس نیز به عموم اعلام خواهد شد. بعد از مدت تعیین شده نماد بازگشایی خواهد شد و اگر ناشری اطلاعات را افشا نکرده باشد از سوی سازمان بورس به فعالین بازار سرمایه اعلام می شود تا در معاملات خود این موضوع را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز در مجموعه فرهنگی سعدآباد تهران از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه استقبال رسمی کرد.روابط دوجانبه ، موضوعات منطقه ای و بین المللی از مهمترین مسائلی است که روسای جمهور ایران و ترکیه در قالب نشست های دوجانبه به آنها می پردازند.در این مذاکرات که ظهر امروز (چهارشنبه) در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد در حال برگزاری است، مهمترین مسایل مورد علاقه طرفین و موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

با قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و درباره اشتغال اتباع بیگانه در کشور، دومین کارت زرد مجلس دهم به علی ربیعی رسید. در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سؤال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره از بین رفتن فرصت‌های شغلی کشور به دلیل اشتغال اتباع بیگانه مخصوصاً اتباع غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.نماینده سؤال‌کننده در طرح سؤال خود به اشتغال دو تا سه میلیون تبعه خارجی غیرمجاز در کشور و از بین رفتن فرصت‌های شغلی با وجود چهار میلیون جوان ایرانی متقاضی کار، اشاره و از عدم اقدام جدی وزارت کار به عنوان متولی نظارت بر اجرای قانون کار انتقاد کرد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با ارائه آمارهایی، عملکرد این وزارتخانه برای ساماندهی بازار کار و جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۴۰ هزار کارفرمای متخلف را به دلیل بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم.

در گروه های دیگر چه خبر بود؟

در گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات متعادلی بودیم.در نماد زنجان که سامان پلاستیک طبق 3 روز گذشته در حدود 16 میلیون سهم از پرتفوی خود خارج نموده بود امروز تحت حمایت سهامداران حقوقی بیش از 17میلیون سهم دادوستد شد که 3 میلیون آن در میانگین قیمت 104 تومان در دقایق پایانی بازار به صورت بلوکی انجام شد این نماد با رشد 1 درصدی ، قیمت 101 تومان به معاملات خود خاتمه داد.نمادهای ممسنی،شدوص و شفارا صف خریدی های گروه بودند.در نماد پترول 2 در بازار خرده فروشی 20,291,958 سهم در قیمت 137 تومان به صورت بلوکی انجام شد.جهرم بدون تحرک سهامداران حقوقی درکف قیمتی خود بسته شد.تاپیکو پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه(تقسیم سود نقدی به مبلغ 10 تومان) ، عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه 87% از محل مطالبات و آورده نقدی ، پس از توضیحات شرکت درخصوص بندهای گزارش حسابرس نسبت به صورتهای مالی سال مالی منتهی به 31/۰۲/96 ، با رشد 1.2 درصدی با قیمت 136 تومان به گردونه معاملات بازگشت و با 88 درصد فروشنده حقیقی بیش از 1 میلیارد تومان معامله شد و در انتها در محدوده صفر منفی ، قیمت 133 تومان روز خود را به اتمام رساند.

درگروه پالایشی اکثر نمادها با افزایش تقاضا همراه بودند.شتران در محدوده صفر تابلوکار خود راآغاز کرد و با 74 درصد فروشنده حقیقی بیش از 1 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت در محدوده صفر مثبت به قیمت 326 تومان رسید و در راس گروه قرار گرفت.شبریز در ادامه روند نزولی خود امروزرا هم منفی شروع کرد و با 62 درصد فروشنده حقیقی در حدود 2 میلیون سهم دادوستدشد و در پایان در محدوده صفر مثبت ، قیمت 276 تومان روز خودرا به اتمام رساند.شپنا با 74 درصد فرشونده حقیقی ارزش معاملات 9 میلیارد ریالی را تجربه کرد و در پایان در محدوده صفر منفی ، قیمت 323 تومان خود را بای معاملات فردا آماده کرد.

به گزارش پایگاه خبری لایو مینت هند، موسسه اعتبارسنجی «مودی» پیش بینی کرد که به پشتیبانی رشد 6 درصدی تقاضای نفت در هند، در سال 2018 میلادی این کشور جایگاه چین را به عنوان رو به رشدترین بازار نفت جهان خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، فروش نفت ونزوئلا به آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) در پی تحریم علیه شرکت ملی نفت ونزودلا پی دی وی اس ای و همچنین طوفان هاروی آمریکا که منجر به بسته شدن بنادر و پایانه ها در ایالات متحده شد، به کمترین میزان در 14 سال اخیر یعنی 30 محموله رسید.

در گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی بیشتر نمادها با معاملات مثبت همراه بودند.شنبه آینده 15 مهر 10 درصد سهام "ولشرق" 30 میلیون سهم به روش ثبت سفارش در بازار دوم معاملات فرابورس واگذار شود.در این عرضه، حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 400 سهم با محدوده قیمتی 1,433 تا 1,570 ریالی سهم تعیین شده است که ترکیب سهامداری آن سرمایه گذاری تدیبر با مالکیت 100 درصدی قرار دارد.

۱۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۵۹
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۴۶۰
کد خبر : ۱,۵۹۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید