اخبار

یورو تحت تاثیر رای‌گیری اسپانیا افت کرد

د رمعاملات صبح امروز بازارهای جهانی درحالی‌که سرمایه‌گذاران نگاه مضطرب خود را به رای‌گیری استقلال کاتالونیای اسپانیا معطوف کرده‌اند، یورو افت کرد.

به گزارش خبرنگارمهر به نقل از رویترز،  پس از این رای‌گیری که به خشونت منجر شد، در معاملات صبح امروز یورو با افت ۰.۳ درصدی به نرخ ۱.۱۷۷۶ دلار رسید.

طبق اعلام مقامات کاتالونیا، یکشنبه پلیس اسپانیا از باتون و گلوله‌های پلاستیکی برای برهم زدن رای‌گیری استقلال کاتالونیا استفاده کرد که این نمایش قدرت صدها مجروح به جا گذاشت، و چالش بزرگی برای مادرید برای آرام کردن تنش‌های این منطقه ایجاد کرد.

این شرایط وقتی که سرپرست دولت منطقه‌ای برای اعلام احتمالی استقلال از اسپانیا در را باز گذاشت، به جریان افتاد.

درحالی‌که یورو تحت فشار شرایط پس از رای‌گیری کاتالونیا قرار داشت، دلار روز دوشنبه، ماه میلادی را با قیمتی بالاتر آغاز کرد که با سود بالاتر اوراق خزانه‌داری تقویت شد.

شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ۶ پول مهم جهانی می‌سنجد، با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۳.۳۲۳ رسید.

نرخ سود خزانه‌داری بالاتر به تقویت دلار کمک کرد. سود اوراق خزانه‌داری آمریکا ر معاملات امروز آسیایی با ۲.۳۶۰ درصد افزایش نسبت به سود بسته شده در معاملات روز جمعه آمریکا، روبرو شد.

کومیکو ایشی‌کاوا، تحلیل‌گر بازار اف‌اکس در سونی فایننشال هولدینگز توکیو، می‌گوید: درحالی‌که بسیاری از بازارهای مالی آسیا امروز تعطیل هستند، تعجبی نخواهیم کرد که یورو بعدا با باز شدن بازارهای اروپا، حرکت‌های بزرگ‌تری هم بکند.

دلار در مقابل ین هم با ۰.۳ درصد افزایش به نرخ ۱۱۲.۸۴ ین رسید.

۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۶
|
تعداد بازدید : ۸۳۸
کد خبر : ۱,۵۶۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید