اخبار

انتقاد اوباما از سیاست ترامپ در بستن مرزها

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا طی سخنرانی خود در برنامه‌ای با حضور ۳۰۰۰ تن که توسط یک اتاق فکر کانادایی پیشرو برگزار شده بود، گفت، گذار از اقتصادی بر پایه کشاورزی به اقتصادی صنعتی طی دوره‌ای ۱۵۰ ساله اتفاق افتاد، اما انقلاب تکنولوژی در مدت ۲۰ سال شکل می‌گیرد و برای دولت‌ها دشوار است که پا به پای سرعت این تغییرات پیش بروند.

 

اوباما در اظهاراتش مستقیما به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا اشاره نکرد اما گفت، اگر سیاست مبنی بر بستن مرزها باشد، پس دولت‌ها مسئله اصلی را از یاد برده‌اند.

 

ترامپ پس از روی کار آمدن در ژانویه، قرارداد تجاری شراکت ترانس-پاسیفیک را متوقف کرد و توافق‌نامه تجاری آزاد آمریکای شمالی را بدترین قرارداد تجاری در طول تاریخ خواند. وی همچنین تهدید کرده است که از این پیمان خارج خواهد شد.

 

اوباما افزود، چنین سیاست‌هایی می‌تواند روند تطابق مردم با تغییرات را آسان‌تر و یا دشوارتر کند. وی ضمن اشاره به اتحادیه‌ها به عنوان نهادهایی مهم، خاطر نشان کرد که الگوی اصلی اتحادیه‌ها در دوران صنعتی شکل گرفته و در اصل اطلاعات نیازمند به روز شدن است.

 

رییس جمهورسابق آمریکا گفت: سیاست‌های فعلی ما می‌تواند راه گریزی بسازد تا طی ۲۰ سال آینده مردم آنقدر خشمگین، ترسان و مضطرب نباشند که در آخر ما را ناچار به بازگشتن به سیاست‌هایی کنند که برای هیچ کس خوب نخواهد بود.

۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۱۸
|
تعداد بازدید : ۸۶۶
کد خبر : ۱,۵۳۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید