اخبار

گزارشی کوتاه از جلسه معارفه برانسفو

گزارشی کوتاه از جلسه معارفه برانسفو
جلسه معارفه شرکت تراسفورماتور توزیع زنگان با نماد برانسفو در روز دوشنبه مورخ 3 مهر 96 در محل باشگاه توانیر برگزار شد

گزارش جلسه معارفه شرکت تراسفورماتور توزیع زنگان (برانسفو)

جلسه معارفه شرکت تراسفورماتور توزیع زنگان با نماد برانسفو در روز دوشنبه مورخ 3 مهر 96 در محل باشگاه توانیر برگزار شد تا این شرکت نیز با معرفی به اهالی بازار سرمایه خود را برای ورود به بازار بورس آماده کند.سرمایه شرکت 50 میلیارد تومان است و تعداد سهام شرکت 500 میلیون برگ سهم که قرار است 50 میلیون ( معادل 10 درصد ) از سهام شرکت در بازار بورس برای اولین بار عرضه شود.  در ادامه به مهم ترین نکات مطرح شده در جلسه اشاره خواهد شد.
معرفی شرکت
شرکت ترانسفور ماتور توزیع زنگان در سال 85 به نام شرکت توزیع ایران ترانسفو به صورت سهامی خاص تاسیس شده و در سال 90 طی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده به نام ترانسفور ماتور توزیع زنگان تغییر نام داده است.از سال 56 تا 85 این شرکت جز کارخانجات شرکت ایران ترانسفو بوده که در تاریخ مزکور از آن شرکت منفک و به عنوان شخصیت حقوقی مستقل به فعالیت خود ادامه داده است . در حال حاضر شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان جز واحدهای فرعی شرکت ایران ترانسفو می باشد و مرکز اصلی و کارخانه آن شرکت در زنجان و جنب شرکت ایران ترانسفو می باشد.موضوع فعالیت شرکت عبارت است از: تاسیس، نگهداری کارخانه و بهره برداری از آن به منظور تهیه و تولید انواع ترانسفور ماتورها ی روغنی و خشک رزینی ، قطعات و لوازم الکتریکی دیگر که جهت تامین نیروی برق عمومی و شبکه های توزیع برق کشور مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین خرید و فروش آن ها، خریداری انواع ابزار آلات و تجهیزات، مواد اولیه و لوازم مربوطه برای انجام مقاصد فوق از داخل و خارج کشور .
اهم نکات مطرح شده در جلسه معارفه
1-    وصول مطالبات شرکت ایران ترانسفو و ترانسفورماتور توزیع زنگان از دولت با تهیه یک مصوبه از مجلس به طوری که موفق شدند از طریق دریافت اسناد خزانه اسلامی مطالبات خود را وصول نمایند.
2-    کاهش استفاده شرکت های زیر مجموعه ایران ترانسفو از تسهیلات گران قیمت
3-    استفاده از نیروهای ستادی در خط تولید شرکت جهت کاهش هزینه های تولید شرکت
4-    ظرفیت پیش بینی شده تولید برای برانسفو طی یک سال 4500 دستگاه در 3 شفیت کاری از نظر تعدادی و 4000 مگا ولت آمپر در طول یکسال از نظر قدرت می باشد.
5-    تمرکز اصلی شرکت بیشتر روی تولید ترانسفور ماتور های ویژه می باشد چرا که از لحاظ سود اوری در مقایسه با سایر محصولات شرایط بهتری را دارا می باشد.
6-    در زیر مجموعه های بترانس، برانسفو بیشترین سهم تولید ترانسفورماتورهای ویژه را دارد.
7-    از مهم ترین مزیت های ترانسفورماتور های ویژه فروش نقدی آن می باشد چرا که شرکت را از لحاظ نقدینگی در شرایط مطلوب تری قرار می دهد.
8-    کل تعداد نیروی کار در برانسفو 620 تفر می باشد.
9-    با توجه به تجهیزات پیشرفته و آموزش هایی که از شرکت زیمنس آلمان گرفته شده است این شرکت توان ساخت انواع ترانسفورماتور ها را دارا می باشد .
10-    بخش مهمی از بازار فروش شرکت برانسفو را کشورهای خارجی از جمله عراق و سوریه و ترکیه و افغانستان و ... تشکیل می دهد.
11-    رقبای داخلی شرکت توزیع زنگان شرکت های نیروترانس، توان گستر غرب شیراز و اروند ترانس پارس می باشند.
12-    شرکت در سال 96 پیش بینی کرده است 3826 مگا ولت آمپر تولید نماید که در 7 ماهه نخست موفق شده است 2614 مگا ولت آمپر (معادل 68 درصد ) آن را محقق نماید. از نظر مقدار فروش نیز شرکت موفق شده است 55 درصد در آن را در 7 ماهه نخست سال محقق نماید.
13-    شرکت درسال 95؛ 4422 دستگاه تولید کرده است . این در حالی است که در 7 ماهه نخست سال 96 ، تعداد 6009 دستگاه تولید کرده است که با رشد 36 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.
14-    از نظر قدرت شرکت در سال 95 ، 1471 مگاولت آمپر تولید کرده است و در 7 ماهه نخست سال 96 2614 مگاولت امپر تولید کرده است که با یک جهش 78 درصدی همراه بوده است
15-    شرکت اعلام کرد  با توجه به انکه سررسید اوراق خزانه اسلامی که بابت مطالبات از دولت دریافت شده است در نیمه دوم سال است در نتیجه شرکت در نیمه دوم سال می تواند شرایط بهتری از لحاظ نقدینگی و سودآوری داشته باشد .

۸ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۱۱
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۶۱۵
کد خبر : ۱,۵۲۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید