اخبار

آمادگی بنیاد مسکن برای اجرای طرح مسکن‌ اجتماعی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام واگذاری ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از طریق فروش اقساطی به متقاضیان از آمادگی کامل آن بنیاد برای اجرای طرح مسکن اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی آخرین وضعیت مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را که ساخت آنها برعهده آن بنیاد است تشریح کرد. وی همچنین توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت مسکن اجتماعی ارایه کرد.

حق‌شناس گفت: سهمیه بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی برای ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۳۴۷ هزار واحد مسکونی بود که در حدود ۳۲۵ هزار واحد آن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.   

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از کل واحدهای تحت‌مسئولیت بنیاد، از طریق فروش اقساطی به متقاضیان واگذار شده است، افزود: نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد مسکونی فروش اقساطی شده و سند اعیانی آنها نیز صادر شده است.

این مقام‌مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، واحدهای دارای مشکل را ۱۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: در حدود ۱۰ هزار واحد، واحدهای مشکل‌داری هستند که مربوط به تعاونی‌ها و انبوه‌سازانی است که نمی‌توانند کار را انجام داده و واحدها را به اتمام برسانند یا امکانات دور از دسترس دارند که این واحدها مطابق شیوه‌نامه‌ای که تدوین شده باید تعیین تکلیف خواهند شد.

حق شناس تاکید کرد: واحدهای مشکل‌دار به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده‌اند و ما بقی آن در دست اجرا است که اگر امکانات و خدمات زیربنایی آنها تامین و حل شود ان شاء الله تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی در مورد آخرین وضعیت مسکن اجتماعی نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: در بحث مسکن اجتماعی، شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها تهیه شده است و کار شناسایی و تعیین شهرها و تعداد واحدهایی که باید در شهرها در بحث مسکن حمایت و مسکن اجتماعی وارد شوند، تکمیل شده است.

حق‌شناس افزود: اسامی و نقاطی از شهرها که برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی توسط بنیاد مطالعه و شناسایی شده‌اند به سازمان ملی زمین و مسکن برای تحویل زمین ارایه شده است. همچنین با سازمان‌هایی که همراه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند همچون کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور هماهنگی لازم صورت گرفته که اگر تسهیلات بانکی و یارانه را تخصیص بدهند کار شروع خواهد شد.

وی تسهیلات سال جاری را برای اجرای طرح مسکن اجتماعی برای ۱۰۰ هزار واحد، ۲۴۰۰ میلیاردتومان عنوان کرد که باید به حساب بنیاد برود و گفت: یارانه ای که امسال موردنیاز بنیاد است ۴۲۰ میلیاردتومان است که امیدواریم هرچه سریعتر اختصاص یابد.

۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۹:۲۷
|
تعداد بازدید : ۷۹۵
کد خبر : ۱,۵۱۸

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید