اخبار

سود صنعتی چین به بالاترین رقم۴ سال اخیر جهش کرد

سود صنعتی چین به بالاترین رقم۴ سال اخیر جهش کرد
سود کارخانه‌های صنعتی چین در ماه آگوست به بالاترین میزان در ۴ سال اخیر رسید.
سود کارخانه‌های صنعتی چین در ماه آگوست به بالاترین میزان در ۴ سال اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، با افزایش قیمت کالاها به لطف تقویت ساخت‌وساز با پشتیبانی دولت که به پکن کمک کرد سطح بالای بدهی شرکتی را بدون برهم زدن اقتصاد، کاهش دهد، سود کارخانه‌های صنعتی چین در ماه آگوست به بالاترین میزان در ۴ سال اخیر رسید.

درحالی‌که مقامات چین در تلاش‌اند ریسک‌های مالی را از رشد اقتصادی این کشور که سالهاست با افزایش اعتبار تقویت می‌شود، دور کنند و قبل از تجمع بسیار مهم حزب چین در ماه آینده پایه‌های اقتصاد خود را پایدار نگاه دارند، گزارش افزایش درآمدهای صنعتی یک خبر خوش دیگر برای مقامات این کشور بود.

اداره ملی آمار اعلام کرد که سود این بخش در ماه اگوست نسبت به ماه مشابه سال قبل با جهشی ۲۴ درصدی به ۶۷۲ میلیارد یوآن (معادل ۱۰۱.۲۱ میلیارد دلار) رسید.

صرف نظر از سود ترکیبی ۳۱.۵ درصدی ژانویه تا فوریه، افزایش درآمد اخیر بزرگترین رشد تک ماهه درصدی از آگوست ۲۰۱۳ تا کنون است. اداره آمار داده‌های تک ماهه ژانویه تا فوریه را به علت عوامل فصلی منتشر نکرده است.

در ماه جولای فاکتور رشد سالیانه ۱۶.۵ درصد بود.

آیریس پنگ، اقتصاددان ارشد چین در بانک آی‌ان‌جی در هنگ‌کنگ می‌گوید: این آمار واقعا مثبت است؛ این نشان می‌دهد که تلاش‌های چین برای کاهش ظرفیت زیادی، به خوبی کار می‌کند.

پنگ ادامه داد: پکن در کاهش ریسک‌های بدهی پیشرفت زیادی کرده است.

هی پینگ از اداره ملی آمار در بیانیه‌ای گفت: درآمدهای قوی صنعتی در ماه آگوست ناشی از قیمت‌های بالاتر به ویژه در بخش‌های نفت، فولاد و الکترونیک است.

او تخمین زده است که رشد قیمت‌ها یک سوم سود ماه گذشته را تشکیل داده است.

۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۹:۱۵
|
تعداد بازدید : ۹۶۱
کد خبر : ۱,۵۱۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید