اخبار

سرمایه‌گذاری امارات در هوش مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد

امارات متحده عربی می‌خواهد به یک اقتصاد دیجیتال تغییر پیدا کند و در ۳ سال گذشته سرمایه‌گذاری خود در هوش مصنوعی را تا ۷۰ درصد افزایش داده است.

خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، آژانس خبری دولتی امارات متحده عربی، وام، گزارش داد این کشور که یک تولیدکننده مهم نفتی است و می‌خواهد به یک اقتصاد دیجیتال تغییر پیدا کند، در ۳ سال گذشته سرمایه‌گذاری خود در هوش مصنوعی را تا ۷۰ درصد افزایش داده است.

«وام» به نقل از وزیر اقتصاد این کشور واقع در خلیج فارس گفت که پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۳۳ میلیارد درهم (معادل ۹ میلیارد دلار) برسد.

در این گزارش آمده است که آمار بخش هوش مصنوعی نشان می‌دهد که امارات متحده عربی آماده است تا به استقبال تکنولوژی‌های هوش مصنوعی برود به این معنی که در سال‌های پیش‌رو به الگوی به کار گیری فناوری‌های ظریف در تمام بخش‌های اقتصادی تبدیل شود.

عبداله‌ الشمسی، دستیار دفتر امور صنعتی در وزارت اقتصاد، می‌گوید: امروزهوش مصنوعی به عنوان یکی از ستون‌های چهارمین انقلاب صنعتی به حساب می‌آید که به عنوان کاتالیزور اصلی تنوع‌بخشی به اقتصاد در قرن ۲۱ام در نظر گرفته می‌شود.

او اشاره کرد که داده‌های رسمی نشان می‌دهند سهم تحقیقات علمی در تولید ناخالص ملی این کشور به ۰.۸۷ درصد رسیده است.

این مقام رسمی اضافه کرد: امارات متحده عربی از اولین کشورهایی بود که متوجه اهمیت محوری هوش مصنوعی برای ساخت اقتصادی دانش بنیان که از تحقیقات علمی و آخرین فناوری‌ها استفاده می‌کند، شد و این در تحقق چشم‌انداز ۲۰۲۱ امارات متحده عربی، نقش کلیدی دارد.

علی صلاح، سرپرست بخش مطالعات اقتصادی در مرکز آینده مطالعات استراتژیک تحقیقاتی، می‌گوید: امارات متحده عربی پیشتاز استفاده از فناوری دیجیتال و نوآوری در منطقه است و در معرفی خدمات هوشمند از همه جلوتر است.

پیش‌تر در این هفته دولت امارات متحده عربی اعلام کرده بود که از طریق همکاری بین‌المللی به سختی در تلاش است تا به بهترین و پیشرفته‌ترین کشور دنیا تبدیل شود.

۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۹:۱۰
|
تعداد بازدید : ۸۱۱
کد خبر : ۱,۵۱۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید