اخبار

سوئیس رقابتی ترین کشور در عرصه اقتصادی معرفی شد

سوئیس رقابتی ترین کشور در عرصه اقتصادی معرفی شد
مجمع اقتصاد جهانی، سوئیس را برای نهمین سال پی در پی بعنوان رقابتی ترین کشور در حوزه اقتصادی معرفی کرد.
مجمع اقتصاد جهانی، سوئیس را برای نهمین سال پی در پی بعنوان رقابتی ترین کشور در حوزه اقتصادی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از نیویورک تایمز، در تازه ترین رتبه بندی رقابتی بودن اقتصاد کشورهای جهان که امروز  از سوی مجمع اقتصاد جهانی اعلام شد، سوئیس برای نهمین سال پی در پی جایگاه نخست را در این فهرست به خود اختصاص داد.

از سال ۲۰۰۹ میلادی سوئیس عنوان دار برترین کشور جهان در بخش رقابتی بودن اقتصاد است و تنها در سال ۲۰۰۸ میلادی این عنوان را به آمریکا داد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

مجمع اقتصاد جهانی اعلام کرد که سوئیس به دلیل موثر عمل کردن در بخش زیرساخت ها، نهادها و آموزش موجب شکل گرفتن استعداد و بکارگیری آن در طیف وسیعی شده است که از آن می توان بعنوان کلید موفقیت و راز این کشور یاد کرد. تمرکز سوئیسی ها بر روی این بخش ها، نوآوری را برای آنها به ارمغان آورده است.

 «کالوس شوآب» موسس و مدیر اجرایی مجمع اقتصاد جهانی گفت: در دنیای امروز رقابتی شدن اقتصاد بیش از بیش بر پایه ظرفیت نوآوری یک کشور تعریف می شود.

 از جمله عوامل تهدید کننده برای معجزه نوآوری سوئیس، جمعیت پیر این کشور است که آنها را مجبور می کند از نوابغ خارجی استفاده کنند که این موضوع جایگاه این کشور را در رقابتی بودن متزلزل می کند.  

 رتبه رقابتی بودن اقتصاد بریتانیا هم به دلیل فرآیند مذاکرات این منطقه با اتحادیه اروپا بر سر مسئله برگزیت ارتقاء پیدا نکرده است.  

بر همین اساس، ٣٠ کشور برتر اقتصاد رقابتی جهان به این شرح معرفی شدند: ۱- سوئیس ۲- آمریکا ۳- سنگاپور۴- هلند ۵- آلمان ۶- هنگ کنگ ۷- سوئد ۸- بریتانیا ۹- ژاپن ۱۰- فنلاند ۱۱- نروژ ۱۲- دانمارک ۱۳- نیوزلند ۱۴- کانادا ۱۵- تایوان ۱۶- اسرائیل ۱۷- امارات متحده عربی ۱۸- اتریش ۱۹- لوگزامبورگ ۲۰- بلژیک ۲۱- استرالیا ۲۲- فرانسه ۲۳- مالزی ۲۴- ایرلند ۲۵- قطر ۲۶- کره جنوبی ۲۷- چین ۲۸- ایسلند ۲۹- استونی ۳۰- عربستان سعودی.

۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۱۲
|
تعداد بازدید : ۸۵۶
کد خبر : ۱,۵۰۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید