اخبار

زلزله چشم‌انداز رشد GDP مکزیک را کاهش داد

سیتی‌بانامکس (بانک ملی مکزیک) به علت تاثیر زلزله شدیدی که باعث ویرانی ساختمان‌ها در پایتخت- قلب اقتصادی این کشور- شد، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص ملی ۲۰۱۷ مکزیک را از ۲.۰ به ۱.۹ درصد کاه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترزف سیتی‌بانامکس (بانک ملی مکزیک) به علت تاثیر زلزله شدیدی که باعث ویرانی ساختمان‌ها در پایتخت که قلب اقتصادی این کشور است، شد، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص ملی ۲۰۱۷ مکزیک را از ۲.۰ به ۱.۹ درصد کاهش داد.

البته سیتی‌بانامکس در یادداشتی اعلام کرد که این یک تخمین محافظه‌کارانه است چرا که این بانک انتظار دارد در پایان ربع سوم سال و در طول ربع چهارم، فعالیت‌های اقتصادی بهبود یابند و این به مقابله با تاثیر زلزله ۷.۱ ریشتری روز سه‌شنبه، کمک کند.  

این زمین‌لرزه که حداقل ۲۷۳ نفر را کشته است، ساختمان‌ها را در ایالت‌های پوئبلا و مورالس هم تخریب کرد و جستجوی ناامیدانه برای بازماندگان در این ایالت‌ها ادامه دارد. دو هفته پیش زلزله عظیم دیگری در مکزیک اتفاق افتاد که حداقل ۱۰۰ کشته برجای گذاشت و جنوب مکزیک را ویران کرد.

سیتی‌بانامکس اعلام کرد که انتظار دارد دولت محرک‌های مالی متوسطی به‌کار بگیرد و تغییری در سیاست‌گذاری پولی ایجاد نشود. بانک همچنین گفت که محرک‌های مالی احتمالا از ۲ صندوق ذخیره اضطراری برداشت خواهند شد که این نشان می‌دهد مکزیک نسبت به ۱۹۸۵ که زلزله شدید مشابهی پایتخت این کشور را ویران کرد، بسیار بهتر می‌تواند تاثیرات این زلزله را مدیرت کند.

۲ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۴۹
|
تعداد بازدید : ۸۶۸
کد خبر : ۱,۴۶۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید