اخبار

گزارش روزانه بازار بورس، چهارشنبه 29شهریور

گزارش روزانه بازار بورس، چهارشنبه 29شهریور
شاخص کل بورس 487 واحد افزایش یافت و به رقم 85,831 واحد رسید. که نمادهای وغدیر با 69 واحد، رمپنا با 63 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

نیم نگاهی به بازار

شاخص کل بورس  487  واحد افزایش  یافت و به رقم 85,831 واحد رسید. که نمادهای وغدیر با 69  واحد، رمپنا  با 63 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 236  میلیارد تومان رسید که نماد خساپا با رقمی حدود 10 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 0.2 واحد کاهش  به رقم 957  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  251 میلیارد تومان رسید که نماد گکوثر با رقمی حدود 2  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .

مهم ترین اخبار اقتصادی

نایب رئیس انجمن دوستی ایران و کامرون از آغاز بسترسازی برای تجارت ایران و آفریقا خبر داد و گفت: اطلاعات کاربردی اقتصادی مورد نیاز بازرگانان ایران و آفریقا ارایه می‌شود. به نقل از انجمن دوستی ایران و کامرون، امیر عبداللهیان از برنامه ایران برای افزایش تجارت با آفریقا خبر داد و گفت: بر این اساس، همایش اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آفریقا ۷ آبان برگزار می‌شود که با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از فعالان بخش خصوصی، مقامات و مسئولان ایران و آفریقا برگزار می گردد.نایب رئیس انجمن دوستی ایران و کامرون افزود: این همایش با هدف ایجاد ارتباط متقابل بین تجار ایران و آفریقا، ایجاد بستری مناسب برای ارتباط هر چه بیشتر میان تجار و مسئولان و ایجاد زمینه مبادلات تجاری و ارائه اطلاعات کاربردی اقتصادی مورد نیاز بازرگانان و کسب و کارهای ایران و آفریقا برگزار می شود که قرار است در حوزه های صنعت ،مدیریت ،گردشگری، خدمات بیمه ای، بانک ها، مؤسسات مالی و اعتباری، نهادهای متولی حوزه اقتصاد و بازرگانی رسمی ایران و آفریقا برگزار شود.

امروز پس از این که وزیر نفت عراق اعلام کرد اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت در نظر دارند برای از بین بردن اشباع بازارهای جهانی،کاهش تولید خود را تمدید و حتی تعمیق کنند،قیمت نفت بالا رفت. به نقل از رویترز، روز چهارشنبه پس از این که وزیر نفت عراق اعلام کرد که اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت در نظر دارند برای از بین بردن اشباع بازارهای جهانی کاهش تولید خود را تمدید و حتی تعمیق کنند، و در همین زمان گزارشات نشان داد نفت ذخیره انبارهای آمریکا کمتر از آن چه انتظار می‌رفت افزایش یافته است، قیمت نفت بالا رفت.قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا با ۳۳ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۴۹.۷۸ دلار برای هر بشکه رسید.  قیمت نفت برنت هم با ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۵۵.۳۷ دلار برای هر بشکه رسید.جبار اللعیبی در کنفرانس انرژی امارات متحده عربی در روز سه‌شنبه گفت: درحالی که اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان درحال بررسی گزینه‌های مختلف شامل تمدید توافق کاهش تولید برای چند ماه دیگر هستند، هنوز نمی‌توان به طور قطعی در مورد این که پس از اتمام تاریخ توافق در ماه مارچ، چه اتفاقی خواهد افتاد، نظری داد.اللعیبی ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان فکر می‌کنند که توافق باید ۳ تا ۴ ماه تمدید شود، بقیه تولیدکنندگان می‌خواهند که این توافق تا پایان ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند، درحالی‌که برخی از اعضا نظیر اکوادر و عراق فکر می‌کنند که توافق باید یک دوره کامل دیگر تمدید شود.

در گروه های دیگر چه خبر بود؟

در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها با افزایش عرضه همراه بودند.در نماد پترول که دیروز مدبران اقتصاد و پتروشمی ایرانیان خریدار این سهم بودند امروز در محدوده صفر تابلو کار خود را آغاز کرد و تحت حمایت سهامداران حقوقی بیش از 5 میلیاردتومان معامله شد و در نهایت با رشد 1 درصدی به قیمت 147 تومان رسید و در صدر گروه قرار گرفت.شلعاب بدون فروشنده حقوقی تنها نماد صف خریدیگروه شد.پارسان با 40 واحد مثبت به عنوان ششمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس تحت حمایت سهامداران حقوقی در حدود 12 میلیون سهم دادوستد شد و در پایان با رشد 2 درصدی ، قیمت  93تومان به معاملات خود خاتمه داد .در نماد پاکشو که دیرزو گل فوده تعداد کمی به پرتفوی خود اضافه نموده بود امروز با 88 درصد فروشنده حقیقی ، حجم معاملاتی کم در محدوده صفر منفی ، قیمت 1,193 تومان خود را برای معاملات فردا کاری آماده کرد.

چند طرح بزرگ پتروشیمی از جمله طرح های پتروشیمی مرجان، کاوه و نیز فاز سوم پتروشیمی پردیس در نیمه دوم امسال وارد مدار تولید خواهند شد.

درگروه پالایشی شاهد معاملات متعادلی بودیم.شپنا در بین استقبال سهامداران حقوقی بیش از 3 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت با افت 1 درصدی به قیمت 332 تومان رسید و در راس گروه قرار گرفت.شزنگ بدون تحرک سهامداران حقوقی تنها نماد صف خریدی گروه شد.شتران در محدوه صفر تابلو کار خود را آغاز کرد و در بین استقبال سهامداران حقیقی در حدود 100 میلیون سهم دادوستد شد و در انتها در محدوده صفر مثبت ، قیمت 324 تومان روز خودرا به اتمام رساند.در نماد شبریز که دیروز پارسان در حدود 4 میلیون سهم از پرتفوی خود خارج نموده بود امروز در بین استقبال سهامداران حقیقی ارزش معاملات 1 میلیاردتومانی را تجربه کرد و درپایان در محدوده صفر منفی ، قیمت 615 تومان به معاملات خود خاتمه داد.

 در حالی که ایران به مشتریان آسیایی اعلام کرده صادرات میعانات گازی را در ماه اکتبر کاهش خواهد داد که منابع آگاه دلیل آن را قطع واردات شرکت‌های چینی اعلام می‌کنند،کاهش صادرات ایران قیمت گاز قطر را 70 سنت افزایش داد.

امضای نخستین قرارداد جدید نفتی در دوران پساتحریم میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی در رسانه های جهان به ویژه رسانه های فرانسه بازتاب گسترده ای داشت و آن را «سیگنال قوی تهران به سرمایه گذاران اروپایی» و «نتیجه توافق بین المللی برجام» ارزیابی کردند.

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه پس از این که عراق اعلام کرد اوپک و سایر تولید کنندگان نفت تمدید یا حتی کاهش بیشتر تولید برای مقابله با اشباع عرضه جهانی را بررسی خواهند کرد، افزایش یافت.

در گروه فلزات اساسی اکثر نمادها با معاملات منفی همراه بودند. فولاد با 30 واحد مثبت به عنوان هفتمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس تحت حمایت سهامداران حقوقی بیش از 7 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت در محدوه صفر مثبت ، قیمت 203 تومان به معاملات خود خاتمه دادو در صدر گروه قرار گرفت.نمادهای فپنتا و فخاس صف خریدی های گروه بودند.فایرا بعد از 5 روز کاری صف خرید بودن امروز هم با صف خرید کارخود را آغاز کرد و با 89 درصد خریدار حقیقی در حدود 28 میلیون سهم دادوستد شد و در انتها با رشد 4 درصدی ، قیمت 156 تومان روز خودرا به اتمام رساند.فروس بدون خریدار حقوقی تنها نماد صف فروشی گروه بود.ذوب با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۱۳۹۶، متوقف گردید.

تحلیل‌گران بر این باورند که رشد سرمایه‌گذاری‌ها در بازار مس که عامل رشد کاذب قیمتی طی مدت کوتاهی بود، با شروع دوره تعدیل کاهش خواهد یافت و عوامل بنیادی تا پایان سال تأثیر چندانی بر روی آن نخواهند داشت. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تقاضا در کوتاه‌مدت تا پایان سال جاری، تغییر قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت و عرضه کاتد مس مناطق اروپا، امریکا و چین به اندازه کافی خواهد بود.با توجه به این امر، مؤسسه مک‌کواری پیش‌بینی کرد که قیمت مس تا پایان سال جاری در سطح  6 هزار دلار بر تن باقی خواهد ماند، در‌حالی‌که پیش‌بینی مؤسسه جی‌پی مورگان افت قیمت مس تا سطح 5 هزار و 600 دلار است.

در گروه دارویی اکثر نمادها با معاملات منفی همراه بودند.روز شنبه مورخ 01۰۷/1396تعداد ۱۱،۴۹۲،۸۲۲ سهم از سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد ریشمک۱ به روش ثبت سفارش، عرضه می گردد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۰۰
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۴۴۸
کد خبر : ۱,۴۳۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید