اخبار

پیش‌بینی مدیرعامل BP از قیمت نفت

مدیرعامل شرکت BP (بریتیش پترولیوم) با اشاره به زمانبر بودن مهار مازاد عرضه نفت، قیمت نفت را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، باب دادلی مدیرعامل شرکت انگلیسی BP (بریتیش پترولیوم)  گفت: مهار مازاد عرضه نفت همیشه کار زمان‌بری بوده  اما با وجود توافق اوپک و با توجه به آنچه ما می‌بینیم، میزان پایبندی‌ها بسیار مطلوب و سطح ذخیره‌سازی‌ها رو به پایین است. انتظار نداریم قیمت نفت افزایش یا کاهش چشمگیری داشته باشد.

براساس برنامه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با شعار رهایی از استبداد دلار، این کشور قیمت نفت و فراورده‌های نفتی را در هفته‌ای که گذشت بر مبنای یوان چین اعلام کرد و گفت: دولت وی در پی تحریم‌های ایالات متحده و توقف معاملات و تراکنش‌های مالی با ونزوئلا، برای فروش نفت از دلار آمریکا استفاده نخواهد کرد.

بنابراین قیمت نفت ونزوئلا در معاملات بورس در هفت روز منتهی به ٢٣ شهریور، 306.26 یوان معادل ٤٦ دلار و ٧٦ سنت اعلام شد.

شرکت انی ایتالیا قرارداد همکاری‌ای با شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) امضا کرد که به شرکت ایتالیایی امکان دسترسی آسان‌تر را به بازار نفت چین می‌دهد.انی در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس این توافق با سی‌ان‌پی‌سی در زمینه‌های اکتشاف و تولید نفت، گاز طبیعی مایع‌شده، تجارت و پالایش نفت و فراورده‌های نفتی در چین همکاری می‌کند و در عوض شرکت ملی نفت چین با بهره‌گیری از مهارت فنی شرکت انی، دارایی‌های نفتی را در سراسر دنیا توسعه می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: سطح ذخایر نفت ایالات متحده در هفته منتهی به ١٧ شهریور، پنج‌میلیون‌و ٩٠٠ هزار بشکه افزایش یافت در‌حالی‌که انتظار تحلیلگران از این میزان تنها سه‌میلیون‌و ٢٠٠ هزار بشکه بوده است.بنا بر اعلام این اداره، تولید نفت این کشور در مقطع ذکر شده به ٩‌میلیون‌و ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسید. این میزان در هفته پیش از آن 8 میلیون‌و ٨٠٠ هزار بشکه در روز بوده، فعالیت پالایشگاه‌ها در پی‌ توفان شدید هاروی هنوز به حال طبیعی بازنگشته است.

ایمانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه اعلام کرد: بسیار بعید است این کشور تا مارس ٢٠١٨،به توافق کاهش تولید نفت بپیوندد.تمدید توافق پس از مارس ممکن است و حجم ذخایر نفت جهان هنوز یک چالش است.

لیبی و نیجریه در پی تنش‌ها و حملات سیاسی، از اجرای توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مبنی بر کاهش روزانه یک‌میلیون‌و ٨٠٠ هزار بشکه از عرضه جهانی نفت تا ماه مارس، معاف شده‌اند.

اداره ملی آمار چین اعلام کرد: تولید فراورده‌های نفتی پالایشگاه‌های این کشور در ماه آگوست (مرداد- شهریور) با 6.5 درصد افزایش سالانه، به ١١میلیون‌ و ١٠٠ هزار بشکه در روز رسید.این میزان در ماه جولای (تیر- مرداد) ١٠‌میلیون‌و ٧١٠ هزار بشکه در روز بوده که کمترین میزان در ١٠ ماه گذشته به شمار می‌رود. علت این افزایش، اعلام نرخ جدید قیمت نفت برای پالایشگاه‌های مستقل چین و یورش آنها برای خرید این کالا اعلام شد.

نورسلطان نظربایف رئیس‌جمهوری قزاقستان اعلام کرد: این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در آسیای مرکزی به‌منظور حمایت از رشد قیمت‌ نفت، عضویت را در توافق کاهش تولید اوپک حفظ خواهد کرد.نفت ٥٢ تا ٥٥ دلاری همه را راضی می‌کند و برای اینکه این شرایط حاصل شود، ما به تعهدات پایبند خواهیم بود.

واحد برزیلی شرکت انگلیسی-هلندی شل قرار است از سال ٢٠٢٠ سالانه مبلغ دو میلیارد دلار در حوزه نفت در برزیل سرمایه‌گذاری کند.فلاویو رودریگز رئیس این واحد گفت: این طرح سرمایه‌گذاری شامل مزایده‌های احتمالی اکتشاف نفت که دولت این کشور قرار است در ماه سپتامبر و اکتبر برگزار کند، نمی‌شود.

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱
|
تعداد بازدید : ۱,۵۵۰
کد خبر : ۱,۴۰۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید