اخبار

قطعه‌سازان حمایت دولت ندارند و به سختی از خودروسازان پول می گیرند

رئیس انجمن قطعه‌سازان با اشاره به فناوری قطعه‌سازی در حد پراید، ۴۰۵ و ال۹۰، گفت: شرکت های قطعه‌ ساز حمایت دولت را ندارند و به سختی از خودروسازان پول می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا رضایی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به مشکلات متعدد قطعه‌سازان گفت: لازمه توسعه صنعت قطعه‌سازی حمایت دولت از این حوزه و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای فناوری واحدهای قطعه‌ساز است که متاسفانه تاکنون این حمایت‌ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: شرکت های قطعه‌ساز به سختی مطالبات را از خودروسازان دریافت می‌کنند و طبیعی است در این شرایط، منابع مالی کافی برای توسعه دانش فنی وجود نداشته باشد.

رضایی با اشاره به قراردادهای جدید و حضور قطعه‌ساز ایرانی در تولید محصولات مشترک، ادامه داد: خودروسازان خارجی در حال ارزیابی توانایی قطعه‌سازان ایرانی در تولید قطعات محصولات مشترک هستند اما مجهز نبودن قطعه‌سازان به دانش فنی جدید کار را مشکل کرده است. این در حالی است که دانش‌فنی  قطعه‌سازی ایران در حد خانواده پراید، 405 و ال 90 بوده و برای توسعه آن باید توجه جدی به مدیریت دانش فنی و حمایت دولت از قطعه‌سازان شود.

۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵
|
تعداد بازدید : ۱,۰۹۰
کد خبر : ۱,۳۸۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید