اخبار

برنامه مالیاتی آمریکا در هاله ای از ابهام

درحالی‌که سرنوشت هدف دولت آمریکا برای کاهش مالیات شرکت‌ها، در هاله‌ای از شک‌ و شبهه قرار گرفت، ترامپ با سناتورها شام خورد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز،  درحالی‌که ترامپ با ۶ سناتور شامل ۳ دموکرات دیدار کرد و آنها شرایط مشخصی برای همکاری‌های آینده خود در موضوع مالیات تعیین کردند، وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، در مورد شانس رییس‌جمهور، دونالد ترامپ، برای کاهش دادن نرخ مالیات شرکت‌ها به ۱۵ درصد، شک‌وشبهه ایجاد کرد.  

رییس‌جمهور، کمپین عمومی‌ خود را برای ایجاد حمایت از اهداف کلی مالیات کمتر و ساده‌تر، آغاز کرده است اما هنوز هیچ برنامه مالیاتی مفصل و حاوی جزئیاتی توسط کاخ سفید یا جمهوری‌خواهانی که کنترل کاخ سفید را در دست دارند، پیشنهاد نشده است.

حتی پس از ماه‌ها بحث درون‌حزبی سوالات اصلی هنوز بی پاسخ مانده‌اند. سوالاتی مثل این که کاهش مالیات باید چگونه طراحی شود که موجب افزایش کسری بودجه فدرال یا بدهی دولتی نشود، و نرخ‌های مالیاتی افراد و شرکت‌ها تا چه میزان باید کاهش داده شوند.

منوچین در کنفرانسی به میزبانی سی‌ان‌بی‌سی در نیویورک گفت: رئیس‌جمهور ترامپ ماه‌هاست که گفته است در نظر دارد مالیات بر درآمد شرکت‌ها را از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش دهد.

منوچین که مشاور ارشد مالیاتی ترامپ هم هست، اضافه کرد: من نمیدانم که با توجه به مشکلات بودجه‌ای موجود ما می‌توانیم به این هدف برسیم یا خیر، اما ما این کار را تا سطح بسیار رقابتی‌ای به انجام خواهیم رساند.

بعدا در همان روز ترامپ ضیافت شامی را برای ۶ سناتور آمریکا ترتیب داد که برای نشان دادن تمایل جدید خود در استفاده از نظرات حزب مخالف دولت، سه نماینده دموکرات را در این جمع دعوت کرده بود.

این درحالی است که رهبران جمهوری‌خواهان در کنگره کل امسال در تلاش بودند که همزمان با نادیده انگاشتن دموکرات‌ها یک لایحه برای قانون مالیات بنویسند. نمایندگان دموکرات شرکت‌کننده در ضیافت شام اظهار کردند که برای کار همراه با ترامپ بر روی قانون مالیات آماده هستند اما تاکید کردند که شرایطی معین برای این کار خواهند داشت

۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ۰۱:۴۶
|
تعداد بازدید : ۹۱۱
کد خبر : ۱,۳۶۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید