اخبار

تمدید توافق کاهش تولید نفت، محور جدید رایزنی عربستان و ونزوئلا

وزیر انرژی عربستان با همتایان قزاقستانی و ونزوئلایی خود، درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت؛ رویترز نوشت: وزارت انرژی عربستان دیروز اعلام کرد: خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، با همتایان خود در قزاقستان و ونزوئلا، درباره احتمال تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت فراتر از ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (موعد پایانی توافق کنونی)، مذاکره داشته است.

در بیانیه وزارت انرژی عربستان درباره دیدار فالح با قناعت بزومبایف، وزیر انرژی قزاقستان، آمده است: هر دو کشور توافق کردند که گزینه تمدید تلاش‌های داوطلبانه برای متوازن کردن بازار، فراتر از سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، در فرصت مناسب و متناسب با اقتضای بازار بررسی شود.

طبق بیانیه یاد شده، وزیر انرژی قزاقستان که دیروز با الفالح دیدار داشت، اعلام کرد: با وجود افزایش تدریجی تولید میدان کاشاگان در سال جاری میلادی، این کشور توانست با کاهش تولید دیگر میدان‌ها در ماه اوت امسال به طور کامل به تعهد خود عمل کند.

وزارت انرژی عربستان همچنین اعلام کرد: دو کشور برای ادامه همکاری‌ها، از جمله دو پروژه بزرگ در قزاقستان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و پتروشیمی، به توافق دست یافته‌اند.

الفالح که به آستانه، پایتخت قزاقستان، سفر کرده بود، همچنین با اولوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا، دیدار کرد و طبق بیانیه وزارت انرژی عربستان، هر دو وزیر یاد شده درباره اهمیت باز گذاشتن همه امکان‌ها، از جمله تمدید توافق کاهش تولید نفت فراتر از ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی، به توافق دست یافتند.

دل پینو پیش از این اعلام کرده بود که سطح ذخیره سازی نفت در جهان همچنان بسیار بالاست و از تولیدکنندگان خواست معافیت اعطا شده به کشورهایی همچون نیجریه و لیبی و پیامدهای این معافیت را بررسی کنند.

در بیانیه وزارت انرژی عربستان آمده است که هر دو وزیر درباره تحولات بازار نفت و تأثیر مثبت توافق کاهش تولید بر ثبات بازار، بازگشت توازن عرضه و توازن، و کاهش ذخیره سازی بیش از حد، بحث کردند.

وزارت نفت عربستان اعلام کرد: هر دو نفر در خوشبینی به دورنمای بنیادهای بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی خوشبین بودند.

۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۵۱
|
تعداد بازدید : ۱,۰۲۲
کد خبر : ۱,۳۲۸

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید