اخبار

ابراز نگرانی فرانسه از موضع ترامپ در قبال برجام

وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام حمایت از توافق هسته ای ایران، از موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال این توافق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ژان- ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار از دانشگاه پاریس گفت: «توافقی که دو سال پیش حاصل شد، ایران را به کنارگذاشتن برنامه هسته ای خود و در نتیجه، پرهیز از اشاعه تسلیحات هسته ای قادر ساخت. ما باید این موضع را تضمین نماییم».

وی در ادامه مدعی شد: «من در این برهه از زمان نگران موضع رئیس جمهور آمریکا- دونالد ترامپ- هستم که ممکن است این توافق را به زیر سئوال ببرد. و اگر این توافق مورد تردید واقع شود، افرادی در ایران از لزوم برخورداری از تسلیحات هسته ای سخن خواهند گفت. جهان امروز در یک مارپیچ فوق العاده خطرناک قرار دارد».

گفتنی است که روز گذشته نیز، «ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا به سخنان اخیر «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل پیرامون توافق هسته ای ایران واکنش نشان داد.

وی در پیامی توئیتری تأکید کرد که موضوع توافق جامع هسته ای گروه ۱+۵ و ایران، مسئله هسته ای این کشور بوده و موضوع دیگری را در بر نمی گیرد.

سفیر فرانسه در واشنگتن همچنین اذعان کرد که ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب این توافق پایبند بوده است.

ساعتی پیش از انتشار این پیام از سوی سفیر فرانسه در آمریکا، «نیکی هیلی» طی سخنانی در اندیشکده «امریکن اینترپرایز» ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد و مدعی شد با توسل به این بهانه، ترامپ می تواند برجام را لغو کند.

۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ۰۱:۱۵
|
تعداد بازدید : ۱,۰۲۵
کد خبر : ۱,۲۹۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید