اخبار

اسپانیا ۲.۵ میلیارد یورو مالیات را از دست می‌دهد

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، در صورتی‌که به دنبال رفراندوم،کاتالونیا استقلال خود را به دست آورد، نهادهای مالیاتی این منطقه می‌توانند کنترل ۲.۵ میلیارد یورو مالیات سالیانه را بدست بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، با نزدیک شدن رفراندوم استقلال کاتالونیا، اسپانیا شروع به برآورد هزینه بالقوه استقلال این منطقه کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، در صورتی‌که به دنبال رفراندوم ماه اکتبر کاتالونیا استقلال خود را به دست آورد، نهادهای مالیاتی این منطقه می‌توانند کنترل ۲.۵ میلیارد یورو (معادل ۲.۹ میلیارد دلار) مالیات سالیانه را به دست بگیرند. مالیاتی که درحال حاضر به مادرید ارسال می‌کنند.

روزنامه ال‌مندو با اشاره به سخنان معاون فرماندار کاتالونیا، اوریول خونکوئراس، اعلام کرد که نهادهای مالیاتی کاتالونیا می‌توانند شروع به جمع‌آوری مالیات بر ارزش افزوده ومالیات بر درآمد افراد کنند.

همچنین ۷۰۰ نهاد ایالتی که تحت قوانین حکومتی دولت کاتالان قرار خواهند گرفت و ۱۲۰ نهاد که داوطلبانه انتخاب کرده‌اند مالیات‌های خود را در کاتالونیا پرداخت کنند به منبع درآمد مالیاتی این منطقه اضافه خواهند شد.

گزارشات متعدد حاکی از این است که خونکوئراس ممکن است تا ۴۲ میلیارد یورو مالیات جمع‌آوری کند که ۱۵ برابر از مقدار کنونی بیشتر خواهد بود.

درحال حاضر نهاد مالیاتی کاتالونیا تنها پرداخت‌ها را دریافت می‌کند و پول را به اداره مالیات فدرال می‌فرستد. هرچند گزارشات متعدد حاکی از این است که دولت کاتالان در نظر دارد پس از استقلال این نهاد را به یک اداره در مقیاس کامل تبدیل کند؛ این نهاد تا همین حالا شروع به بازگشایی ۳۲ دفتر و استخدام ۷۰۰ کارمند کرده است.

مقامات کاتالونیا برنامه‌ریزی کرده‌اند تا همه‌پرسی استقلال این منطقه را در ۱ اکتبر برگزار کنند. در این همه‌پرسی که مادرید به شدت با آن مخالف است از رای‌دهندگان سوال می‌شود که آیا می‌خواهند کاتالونیا به یک جمهوری مستقل تبدیل شود یا خیر؟

۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۵۳
|
تعداد بازدید : ۶۳۱
کد خبر : ۱,۲۹۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید