اخبار

گزارش روزانه بازار بورس، دوشنبه 13 شهریور

گزارش روزانه بازار بورس، دوشنبه 13 شهریور
به گزارش اقتصاد نما ، شاخص کل بورس 106 واحد کاهش یافت و به رقم 83،452 واحد رسید. که نمادهای شپنا با 70 واحد، شتران با 48 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما ، شاخص کل بورس  106  واحد کاهش  یافت و به رقم 83،452 واحد رسید. که نمادهای شپنا با 70 واحد، شتران با 48 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 222  میلیارد تومان رسید که نماد شپنا با رقمی حدود 11.5 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 0.2 واحد افزایش به رقم 953  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  176  میلیارد تومان رسید که نماد گکوثر با رقمی حدود 13.2  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود 

مهم ترین اخبار اقتصادی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:در سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند برنامه ششم، تولید و اشتغال بعنوان دو راهبرد در نظر گرفته شده است.

، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال روستایی که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، افزود:در سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند برنامه ششم، تولید و اشتغال بعنوان دو راهبرد در نظر گرفته شده و رییس جمهور در برنامه های انتخاباتی خود این موضوع را وعده داده بود.وی افزود: مجوزی داریم که براساس آن استفاده از ١.٥ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال و تولید با اولویت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر است که اکنون با مجوز مقام معظم رهبری، از رییس جمهور و مجلس هم مجوز داریم و معادل آن نیز بانکها می گذارند و چیزی حدود ده هزار میلیارد تومان می شود و از این ظرفیت برای گسترش امور استفاده می کنیم.

حدود ۵.۵ درصد یا ۹۶ هزار بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت خام خلیج مکزیک آمریکا همچنان پس از گذشت بیش از یک هفته از آغاز طوفان هاروی در ایالت تگزاس، تعطیل مانده است. به نقل از رویترز، اداره ایمنی و حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد که حدود ۵.۵ درصد یا ۹۶ هزار بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت خام خلیج مکزیک آمریکا همچنان پس از گذشت بیش از یک هفته از آغاز طوفان هاروی در ایالت تگزاس، تعطیل مانده است.کل تولید از دست رفته از آغاز تعطیلی پلت‌فرم‌های تولید نفت دور از ساحل در ۲۳ آگوست، تا کنون به حدود ۲.۹۷ میلیون بشکه می‌رسد. ظرفیت متوقف شده که در ۲۶ آگوست در اوج خود به ۲۴.۵ درصد یا ۴۲۸ هزار و ۵۶۸ بشکه می‌رسید، با بازگشت به کار کارگرانی که از این تاسیسات تخلیه شده بودند و شروع فعالیت تولیدی به شکل قابل توجهی کاهش یافت.شرکت‌های انرژی فعال دور از ساحل خلیج مکزیک روزانه ۱.۷۵ میلیون بشکه نفت تولید می‌کنند.اداره ایمنی و حفاظت از محیط زیست آمریکا در بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد: از موقعی که طوفان از این مناطق عبور کرده است شرکت‌ها شروع به بازرسی تاسیسات و از سرگیری تولید کرده‌اند. هنوز هیچ گزارشی از آسیب‌دیدگی به دست ما نرسیده است.

در گروه های دیگر چه خبر بود؟

در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها با معاملات منفی همراه بودند. در نماد پترول که دیروز مدبران اقتصاد 5 میلیون و پتروشیمی ایرانیان 18 میلیون به پرتفوی خو.د اضافه نموده بودند امروز در محدوده صفر تابلو کار خود را آغاز کرد و تحت حمایت سهامداران حقوقی بیش از 1 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت در محدوده صفر منفی ، همان قیمت بازگشایی 138 توان به معاملات خود خاتمه داد و در صدر گروه قرار گرفت.نمادهای شتوکا ،شپارس و شپارسح صف خرید های های گروه بودند.در نماد ممسنی 4 در بازار خرده فروشی 45,833,333 سهم در قیمت 105 تومان بلوک منفی زده شد.پارسان در بین استقبال سهامداران حقوقی در حدود 6 میلیون سهم دادوستد شد که 4 میلیون ان در ساعت پایانی بازار در قیمت 180 تومان به صورت بلوکی انجام شد و در انتها در محدوده صفر مثبت ، همان قیمت معامله بلوکی روز خود را به اتمام رساند.جم تحت حمایت سهامداران حقوقی در حدود 1 میلیون سهم دادوستد شد که کل این تعداد در نیم ساعت اول بازار در قیمت 789 تومان به صورت بلوکی انجام شدو در انتها در محدوده صفر مثبت ، همان قیمت معامله بلوکی روز خود را به اتمام رساند.   

درگروه پالایشی به جز شزنگ،شرانل و ونفت بقیه نمادها با افزایش تقاضا همراه بودند.شپنا با 70 واحد مثبت به عنوان اولین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس با 58 درصد خریدار حقیقی بیش از 11 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت با قیمت آخرین معامله 33 تومان ، صف خرید کوچکی به معاملات خود خاتمه داد ، در راس گروه قرار گرفت.نمادهای شبریز ،شپنا،شتران و شپنا صف خریدی های گروه بودند.شتران در بین استقبال سهامداران حقوقی در حدود 19 میلیون سهم داوستد شد و در انتها با قیمت آخرین معامله 292 تومان ، صف خرید کوچکی روز خود را به اتمام رساند و با 48 واحد مثبت دومین سهم تاثیرگذار بر شاخص بورس شد.شبندر با 71 درصد خریدار حقوقی ارزش معاملات 4 میلیاردتومانی را رقم زد و در پایان با رشد 2 درصدی ، قیمت  486تومان خود را برای معاملات فردا آماده کرد و با 46واحد مثبت بر شاخص تاثیر گذار بود.

کارشناسان و تحلیل گران، از جمله دلایل رشد امروز سهام 6 پالایشگاه ها را ناشی از مسائلی چون برقراری ارتباط دپیماتیک ایران و عربستان در آینده ایی نزدیک و اعلام ورود اولین هیات سعودی به ایران توسط سخنگوی وزارت خارجه که می تواند منجر به رشد نفت شود، بهبود قیمت های جهانی نفت ، رشد روزهای اخیر دلار و جدی شدن ارز تک نرخی که می تواند منجر به بهبود و افزایش حاشیه سود پالایشگاه ها شود، ارایه صورت حساب مثبت سه ماه آخر سال گذشته و سه ماه اول سال جاری توسط شرکت ملی پالایش و پخش، مناسب بودن قیمت سهام و نسبت P/E شرکت های پالایشی اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، رسانه های ژاپنی با استناد به منابع دولتی کره شمالی، اعلام کردند: این کشور با پیش بینی افزایش تحریم‌های بین المللی، از آغاز سال جاری میلادی برای ساخت تاسیسات ذخیره سازی با ظرفیت یک میلیون تن (معادل هفت میلیون و 147 هزار بشکه) نفت خام، برنامه ریزی کرده است.

در گروه ساختمانی بیشتر نمادها با معاملات منفی همراه بودند.ثتران پس از توضیحات شرکت در خصوص پیش بینی سال مالی ۹۷ ، ارائه تعدیل مثبت 76 درصدی ف کاهش زیان ، با رشد 1 درصدی با قیمت 94 تومان به گردونه معاملات بازگشت و بدون فروشنده حقوقی ، حجم معملاتی کم با قمیت 93 تومان به معاملات خود خاتمه داد.

در گروه سیمانی اکثر نمادها در حاشیه منفی دادوست شدند. سیلام پس از توضیحات شرکت درخصوص پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ ،  ارائه تعدیل منفی 23 درصدی ، با افت 21 درصدی با قیمت 275 تومان به گردونه معاملات بازگشت و بدون تحرک سهامداران حقوقی ، حجم معاملاتی کم با قیمت 271 تومان خود را برای معاملات فردا آماده کرد.

اقتصاد نما

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۴۹
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۹۱۴
کد خبر : ۱,۲۶۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید