اخبار

تابستان در هزینه جاری صرفه‌جویی کردیم که خرج اشتغال کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:در سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند برنامه ششم، تولید و اشتغال بعنوان دو راهبرد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال روستایی که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، افزود:در سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند برنامه ششم، تولید و اشتغال بعنوان دو راهبرد در نظر گرفته شده و رییس جمهور در برنامه های انتخاباتی خود این موضوع را وعده داده بود.

وی افزود: مجوزی داریم که براساس آن استفاده از ١.٥ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال و تولید با اولویت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر است که اکنون با مجوز مقام معظم رهبری، از رییس جمهور و مجلس هم مجوز داریم و معادل آن نیز بانکها می گذارند و چیزی حدود ده هزار میلیارد تومان می شود و از این ظرفیت برای گسترش امور استفاده می کنیم.

نوبخت با اشاره به توصیه رییس جمهور در خصوص کاهش بودجه دستگاههای دولتی و اختصاص آن به تولید و اشتغال گفت: بخشی از هزینه های جاری را در سه ماهه دوم سال صرفه جویی کردیم و در تخصیص با اولویت تولید و اشتغال هزینه خواهیم کرد که البته کاهش بودجه بسیار ناچیز است و شاید دستگاهها متوجه نشوند.

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۴۸
|
تعداد بازدید : ۱,۰۵۶
کد خبر : ۱,۲۵۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید