اخبار

مناظره تلویزیونی شولتس و مرکل

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و مارتین شولتس رقیب انتخاباتی اصلی او از حزب سوسیال دموکرات ، یکشنبه شب در تنها مناظره تلویزیونی شرکت می کنند؛ مناظره ای که مطبوعات آلمان آن را آخرین شانس شولتس می دانند.

به گزارش ایرنا، در حالی که تنها سه هفته تا انتخابات پارلمانی فدرال آلمان باقی است ، مناظره یکشنبه شب که از ساعت 20 و 15 دقیقه به وقت برلین آغاز می شود و 1.5 ساعت بطور می انجامد ، فرصت مهمی است تا شاید شولتس بتواند در این مناظره رو در رو با دفاع از اتهاماتی که او و حزبش در هفته های اخیر به مرکل وارد کرده اند ، تحرکی در افکار عمومی به نفع خود ایجاد کند و رقابت ها را از حالت سکون و سردی خارج سازد. بر اساس نظرسنجی ها ، حزب دموکرات مسیحی مرکل (CDU) با اختلافی حدود 15 تا 17 درصد پیشتاز است و بسیاری بر این باورند مرکل که از سال 2005 صدر اعظم آلمان بوده برای تصدی دیگر بار این مقام مشکلی نخواهد داشت. 
شولتس بتازگی و با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات، حملات خود را به مرکل از جمله در ارتباط با موضوع پناهجویان افزایش داده است . شولتز در گفتگویی با اشپیگل حتی مدعی شد که مرکل با سیاست هایی که دارد آینده آلمان را تهدید می کند. زیگمار گابریل وزیر امور خارجه از حزب سوسیال دموکرات (SPD) نیز بتازگی در انتقادی تند از صدر اعظم این کشور گفت، آنگلا مرکل و حزب او با برنامه افزایش بودجه نظامی در حال تسلیم شدن در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هستند.
در حالی که هنوز حدودی نیمی از رای دهندگان تصمیم قطعی خود را نگرفته اند مناظره رو در روی یکشنبه شب بسیار برای شولتس و حزب سوسیال دموکرات آلمان حائز اهمیت است و بسیاری از مطبوعات آلمان آن را آخرین بخت شولتس می دانند. مناظره یکشنبه شب بیش از هر چیز و سوای برنامه ها نبردی برای اثبات شخصیت و توانایی صدراعظمی از سوی شولتس رییس سابق پارلمان اروپا به شمار می رود و برخی مطبوعات آلمان در روزهای اخیر با چاپ طرح هایی نشان داده اند که شولتس قصد دارد مرکل را از موضع قدرتمند خود به زیر بکشد. شولتس گفته که نگرانی و اضطرابی ندارد و هنوز امیدوار است. از سوی دیگر مرکل از نام بردن شخصی از رقیبان خودداری کرده و از وارد شدن به نزاع های انتخاباتی خودداری کرده است. مرکل در کنفرانس خبری تابستانی خود گفت: اگر مبارزات انتخاباتی به معنای اهانت به یکدیگر است من چنین دیدگاهی نسبت به مبارزات ندارم. 

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۳۶
|
تعداد بازدید : ۹۹۰
کد خبر : ۱,۲۴۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید