اخبار

نخستین هتل در راه فرابورس

نخستین هتل در راه فرابورس
هفته آینده 10 درصد از سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان با نماد«گکوثر» به‌عنوان نخستین هتل که وارد بازار سرمایه می‌شود در فرابورس عرضه خواهد شد
هفته آینده 10 درصد از سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان با نماد«گکوثر» به‌عنوان نخستین هتل که وارد بازار سرمایه می‌شود در فرابورس عرضه خواهد شد. مدیرعامل هتل پارسیان کوثر اصفهان در جلسه معارفه این شرکت به اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در راستای ارتقای کیفیت هتل اشاره و اظهار کرد: این هتل تا‌کنون طی چهار مرحله توسعه و افزایش ظرفیت، تعداد اتاق‌های خود را از 130 به 225 اتاق افزایش داده است و به این ترتیب در حال حاضر بیشترین تعداد ظرفیت اقامتی در شهر اصفهان به هتل کوثر تعلق دارد. محمدعلی ابوطالبی موقعیت مکانی هتل را یک مزیت جدی برای این مجموعه دانست و افزود: در حال حاضر تنها 2 هتل 5 ستاره در اصفهان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت روند جهانی صنعت گردشگری و هتلداری گفت: رشد صنعت گردشگری در دنیا سالانه 4 درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 صنعت گردشگری بزرگ‌ترین‌ کارفرمای اقتصادی جهان باشد.وی با بیان اینکه هم اکنون در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه، هتلداری بیش از خودروسازی و حتی نفت سودآور است و این کشورها به‌طور جدی در رونق این صنعت می‌کوشند، اظهار کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم رونق این صنعت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. ابوطالبی در ادامه به روش‌های جدید بازاریابی برای «گکوثر» اشاره کرد و گفت: در سال جاری با دریافت نماد الکترونیک امکان رزرواسیون آنلاین فراهم شده و به این ترتیب شرایطی بیش از مارکت آژانس‌های داخلی و خارجی برای هتل فراهم شده است. وی در ادامه افزود: با وجود محدودیت‌ها اقدامات خوبی برای معرفی هتل به بازارهای بین‌المللی و سایت‌هایی که درخصوص رزرو هتل در سطح بین‌المللی فعال هستند، انجام گرفته است.

ابوطالبی با بیان اینکه به‌عنوان نخستین هتل به دنبال دریافت استاندارد ملی هستند، اظهار کرد: به‌عنوان یک حرکت توسعه‌ای دریافت استاندارد ملی هدف‌گذاری شده است، اما از آنجایی که تا کنون در کشور هیچ هتلی به این عرصه ورود نکرده، کار سختی در پیش است اما تلاش می‌شود تا پایان سال جاری این استاندارد دریافت شود. به گفته ابوطالبی، دریافت استاندارد ملی فرصت ورود به عرصه‌های بین‌المللی و دریافت استانداردهای فراملی را فراهم می‌کند. مدیرعامل «گکوثر» به اهمیت هدف‌گذاری هتل برای جذب توریست خارجی گفت: از نظر درآمدی ورود گردشگر خارجی و داخلی برای هتل‌ها تفاوتی وجود ندارد، چون بر‌اساس قوانین موجود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واحد دریافت هزینه‌های خدمات ارائه شده در هتل‌ها برای مسافر ایرانی و خارجی ریال است. ابوطالبی در ادامه با بررسی عملکرد مالی شرکت گفت: در حالی رشد 35 درصدی فروش و افزایش 40درصدی سودآوری این هتل در سال 95 محقق شده است که پیش‌بینی رشد 20 درصدی فروش را در سال جاری داریم. وی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم تا بهبود 35 درصدی سودآوری را نیز در سال جاری داشته باشیم. وی سال مالی هتل را 29‌اسفند و سرمایه آن را 11 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حاشیه سود مجموعه در سال گذشته 38درصد برآورد شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ۰۲:۰۹
روزنامه دنیای اقتصاد |
تعداد بازدید : ۱,۹۹۳
کد خبر : ۱,۲۱۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید