اخبار

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 8 شهریور

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 8 شهریور
به گزارش اقتصادنما،شاخص کل بورس 20 واحد افزایش یافت و به رقم 83,272 واحد رسید. که نمادهای وصندوق با 41 واحد، شتران با 29 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصادنما،شاخص کل بورس  20  واحد افزایش  یافت و به رقم 83,272 واحد رسید. که نمادهای وصندوق با 41  واحد، شتران  با 29 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 186  میلیارد تومان رسید که نماد ومعادن با رقمی حدود 6 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 1 واحد افزایش  به رقم 953  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  297 میلیارد تومان رسید که نماد ذوب با رقمی حدود 18  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

مهم ترین اخبار اقتصادی

امروز در بازارهای جهانی دلار از پایین‌ترین قیمت ۲ و نیم ساله خود بازگشت و با بالاتر بسته شدن سهام وال‌استریت، سهام آسیایی هم رشد کرد. به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازارهای جهانی، چهارشنبه، با کاهش ترس‌ها از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، دلار از پایین‌ترین قیمت ۲ و نیم ساله خود بازگشت و با بالاتر بسته شدن سهام وال‌استریت، سهام آسیایی هم رشد کرد.شاخص دلار که ارزش این اسکناس سبز را در برابر ۶ ارز مهم دیگر دنبال می‌کند ۰.۱ درصد افزایش داشت و به ۹۲.۳۱۷ رسید.دلار با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۹.۸ ین رسید. روز سه شنبه ارزش دلار دربابر پول امن (ین) به کمترین میزان ۴ و نیم ماهه خود سقوط کرد و بعدا ۰.۵ درصد افزایش یافت.در ژاپن، ین در مواقع تنش‌های مالی و ژئوپولیتیکی رشد می‌کند چرا که ژاپن بزرگترین ملت سرمایه‌گذار دنیاست و فرض بر این است که در مواقع بحران سرمایه‌گذاران ژاپنی سرمایه خود را به وطن بازمی‌گردانند.

در بحبوحه تنش‌های آزمایش موشکی کره‌شمالی، و برخلاف رویه دیروز بازارهای جهانی، در معاملات امروز طلا از ین به عنوان سرمایه امن پیشی گرفت. به نقل از بلومبرگ انگلیسی؛ شلیک موشک کره شمالی باعث تقویت گرایش ‌سرمایه‌گذاران مضطرب برای یافتن جایگزینی برای ین ژاپن برای سرمایه‌گذاری ایمن در مواقع بحران شد. به نظر می‌رسد طلا از ین پیشی گرفته است.تحرکات تحریک‌آمیز کره‌شمالی در روز سه‌شنبه، باعث شد تا با وحشت ایجاد شده، در نهایت طلا بیشتر از ین رشد کند و وقتی ترس‌ها فروکش کرد و بازار آرام شد، این فلز گران‌بهای باستانی تنها ۰.۱ درصد افت کرد درحالی‌که ین ۰.۴ درصد سقوط کرد

کارشناسان معاملات اوراق تسهیلات مسکن از احتمال کاهش قیمت این اوراق در ماه های مهر و آبان ماه همزمان با ایام محرم و صفر خبر می دهند. اوراق تسهیلات مسکن پس از یک هفته افزایش قیمت تا کانال ۸۰ هزار تومان، مجدد به رقم ۷۷ هزار تومان بازگشت.این اوراق در حالی که در دو هفته قبل، تا نزدیک ۸۱ هزار تومان به ازای هر برگه پیش رفت، اما ناگهان در میانه هفته گذشته و ابتدای هفته جاری مجددا به کانال ۷۷ هزار تومانی بازگشت. به گونه ای که کمترین قیمت اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن صادره برای مرداد ماه امسال با نماد «تسه۹۶۰۵» در روز شنبه ۴ شهریور ماه با قیمت ۷۶ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید و در کف قیمتی مرداد ایستاد.همچنین اوراق تسهیلات مسکن صادره در آذرماه سال ۱۳۹۵ (با نماد تسه ۹۵۰۹) روز شنبه هفته جاری (۴ شهریور) به قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد این در حالی است که قیمت همین نماد (تسه ۹۵۰۹) در روز چهارشنبه هفته قبل از آن (۱ شهریور) به قیمت ۷۹ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رفته بود.

در گروه های دیگر چه خبر بود؟

در گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات متعادلی بودیم.شتوکا در بین استقبال سهامداران حقیقی بیش از 4 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت با قیمت آخرین معامله 691 تومان با صف کوچکی تنها نماد صف فروشی گروه شد و پرارزش ترین سهم گروه شد.ممسنی بدون تحرک سهامداران حقو.قی تنها نماد صف خریدی گروه شد.درنماد شپلی که دیروز صندوق بازنشستگی 9 میلیون سهم از پرتفوی خود خارج نموده بودامروز در محدوده صفر تابلو کار خود را آغاز کرد و تحت حمایت سهامداران حقیقی در حدود 31 میلیون سهم دادوستد شد و در انتها درمحدوده صفر مثبت به قیمت 54 تومان رسید و پرحجم ظاهر شد.در نماد شاراک 2 در بازار خرده فروشی 41,746,425 سهم در قیمت 235 تومان بلوک زده شد.در نماد جم 2 ،10 میلیون سهم در قیمت 776 تومان به صورت بلوکی انجام شد.در نماد پارسان 2 در بازار خرده فروشی 11 میلیون سهم در قیمت 181 تومان بلوک زده شد.

 محمد حسن پیوندی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در بخشنامه ای، ممنوعیت بکارگیری نیروهای وابسته نسبی و سببی با پرسنل و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکتهای تابعه این هلدینگ را به آنان ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تفاهم نامه همکاری بورس کالای ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و با اشاره به شفافیت معاملات در بورس کالا، به ایسنا گفت: براساس این تفاهم نامه، تمامی معاملات شرکت های پتروشیمی از جمله معامله کالاهای غیرمایع در بورس کالا و کالاهای مایع معامله شده در بورس انرژی، در سامانه ثامن ثبت می شود.به گفته خورشیدی، سامانه ثامن به طور طبیعی از تخلفات در حوزه معاملات محصولات پتروشیمی جلوگیری می کند. برای مثال با این شیوه از تخلفات درباره کالاهایی که معامله و اظهارنامه مالیاتی برای خروج آنها از کشور پر می شود، اما بعد از آن از کشور خارج نمی شود بلکه در بازار داخل عرضه شود، جلوگیری خواهد شد. سپس این تخلفات به تعزیرات حکومتی و سازمان امور مالیاتی ارجاع داده شده و با آنها به عنوان جرم مالیاتی و قاچاق کالا برخورد می شود.

درگروه پالایشی به جز شنفت،شرانل و شرانل ح بقیه نمادها با افزایش تقاضا همراه بودند.شپنا با 18 واحد مثبت به عنوان ششمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس با 79 درصد خریدار حقیقی بیش از 3 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت با رشد 1 درصدی به قیمت 289 تومان رسید و در راس گروه قرار گرفت.شزنگ بدون تحرک سهامداران حقوقی تنها نماد صف خریدی گروه شد.در نماد شبندر 2 در بازارخرده فروشی 20 میلیون سهم در قیمت 480 تومان بلوک مثبت زده شد.شنفت تحت حمایت سهامداران حقوقی تنها نماد صف فروشی گروه شد.شتران در محدوده صفر تابلو کار خود را اغاز کرد و با 90 درصد فروشنده حقیقی در حدود 9 میلیون سهم دادوستد شد و در انتها با رشد 2 درصدی ، قیمت 277 تومان به معاملات خود خاتمه داد و با 30 واحد مثبت سومین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس شد.شبریزدر بین استقبال سهامداران حقیقی ارزش معاملات 1 میلیارد تومانی را تجربه کرد و در پایان با رشد 1 درصدی ، قیمت 539 تومان خود را برای معاملات فردا آماده کرد.

پس از ۷ سال وقفه در سوآپ نفت کشور، ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله ۳۲ اینچ نکا، ساری، ری سوآپ و به پالایشگاه تهران وارد شد.به گفته وی بخشی از این نفت خام سوآپ، به پالایشگاه تهران و بخشی نیز به پالایشگاه تبریز ارسال خواهد شد.

در گروه ساختمانی اکثر نمادها با معاملات مثبت دادوستدشدند. آ_س_پ پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ، ارائه اطلاعات پیش بینی ، توضیحات تکمیلی ، با افت 5.6 درصدی با قیمت 94 تومان به گردونه معاملات بازگشت و در بین استقبال سهامداران حقیقی ، حجم معاملاتی کم با همان قیمت بازگشایی به معاملات خود خاتمه داد. ثالوند پس از ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص پیش بینی  با رشد 4.9 درصدی ، قیمت 244 تومان بازگشایی شد و بدون فروشنده حقوقی ف حجم معاملاتی پائین با قیمت 243 تومان روز خود را به اتمام رساند. ثپردیس در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/06/97(حسابرسی نشده)، (اصلاحیه) 59% تعدیل مثبت داد.

۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۲۸
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۶۱۷
کد خبر : ۱,۲۰۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید