اخبار

انتقاد از 11 سال انتظار برای افتتاح بزرگترین پالایشگاه جهان ، استاندارد 3 ساله

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از انتظار ۱۱ ساله برای افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این مدت برای افتتاح یک پالایشگاه زیاد است،همین استاندارد در بسیاری از کشورهای دنیا به ۳ سال می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مرادی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه نفتی به ویژه پالایشگاهی و اولویت های دولت دوازدهم به خانه ملت گفت: موضوع نفت بسیار مهم است چراکه بخش اعظمی از درآمدها از نفت به دست می آید ،رشد اقتصادی 6 درصدی اقتصاد در دولت یازدهم مدیون افزایش فروش نفت بوده است.

وی با بیان اینکه در کنار نفت باید اقدامات فراوانی انجام شود، چراکه بخشی از نفت برای آیندگان ذخیره شود، افزود: دولت دوازدهم باید تلاش کند سوخت بهینه مصرف شود، چراکه نفت استخراجی به دو منظور قابل استفاده است، نخست اینکه وارد چرخه پالایشگاهی می شود و برای تامین فرآورده های نفتی مورد استفاده قرار می گیرد و دوم صادرات مازاد نفت برای تامین ارز است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید به فکر افزایش بهره وری انواع فرآورده های نفتی باشد،ادامه داد: باید استفاده از فنآوری های موجود و جلب و جذب سرمایه گذارهای قوی بهره وری در انواع فرآورده های نفتی افزایش یابد به عنوان مثال اگر خودرو می سازیم با همان درصد مصرف سابق سوخت نباشد، بلکه متعاقب افزایش خودروها به تامین سوخت مورد نیاز آن ها نیز اندیشیده شود.

مرادی اظهار داشت: نگاه دولت در حوزه نفت موسع بوده و زنگنه که به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس معرفی شد رای خوبی از نمایندگان اخذ کرد که با این پشتوانه می تواند سرمایه گذار جذب کند،امیدوارم سرمایه گذاران قوی در ایران حضور یابند و توسعه صنعت نفت را سرعت بخشند.

وی با بیان اینکه برخی پالایشگاه ها نیمه کاره بوده و توسعه برخی دیگر کُند پیش می رود، تصریح کرد: فرآیند تاسیس پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال 85 آغاز شده، اما تا کنون که 11سال از کلنگ زنی آن می گذرد، افتتاح نشده در حالی که  11 سال برای افتتاح یک پالایشگاه نفت خیزی همانند ایران زیاد است.همین استاندارد در بسیاری از کشورهای دنیا به 3 سال می رسد، لذا از وزیر نفت انتظار می رود که این گام ها را بلندتر بردارد.

۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸
|
تعداد بازدید : ۱,۰۷۲
کد خبر : ۱,۱۹۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید