اخبار

بورس کالا از دستورالعمل تنظیم بازار ورق فولادی شورای رقابت تبعیت کند/ کاهش قیمت آهن‌آلات در بورس کالا با اجرای مصوبه جدید

بورس کالا از دستورالعمل تنظیم بازار ورق فولادی شورای رقابت تبعیت کند/ کاهش قیمت آهن‌آلات در بورس کالا با اجرای مصوبه جدید
یک مقام مسئول معتقد است: هم اکنون قیمت پایه محصولات فولادی با بیش از 30الی 40درصد بالاتر رقابت و کشف قیمت شده که بطور حتم اجرای این مصوبه سبب کاهش قیمت آهن آلات در بورس کالا خواهد شد.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین گفت: شورای رقابت پس از اثبات انحصار عرضه محصولات ورق فولادی در بورس کالا به صدور دستورالعمل تنظیم بازار ورق های گرم فولادی در بورس کالا اقدام کرد.

امیر حسین کاوه افزود: این دستورالعمل به صراحت تاکید می کند قیمت ورق فولادی می بایستی ضریبی از قیمت جهانی بر اساس نرخ سنا باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای رقابت یک شورای فرا قوه ای و زیر نظر رییس دولت دوازدهم است؛ از این رو باید شاهد عرضه این محصول توسط ورق سازان از جمله فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالا به حد مکفی باشیم.

این عضو اتاق بازرگانی در ادامه با تاکید بر اینکه بازار فولاد و فعالان این بازار منتظر اجرایی شدن این دستورالعمل بودند ، اظهارداشت: متاسفانه بر خلاف برنامه معمول دوشنبه ها برای عرضه ورق های فولادی اما امروز این عرضه در بورس کالا قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت های جهانی فولاد cis بطور میانگین 540دلار برای هر تن است، خاطرنشان کرد: وقتی با نرخ ارز داخلی هر کیلو فولاد را محاسبه کنیم نرخ پایه محصولات فولادی به حدود دو هزار تومان کاهش خواهد یافت اما هم اکنون قیمت پایه این محصولات با بیش از 30الی 40درصد بالاتر رقابت و کشف قیمت شده که بطور حتم اجرای این مصوبه سبب کاهش قیمت آهن آلات در بورس کالا خواهد شد.

۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۵۵
|
تعداد بازدید : ۱,۲۰۶
کد خبر : ۱,۱۶۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید