اخبار

قیمت نفت افزایش یافت

با کاهش چاه‌های فعال نفت و گاز آمریکا، در پایان معاملات دیروز، قیمت نفت وست تگزاس با ۰.۷۴ درصد افزایش به بشکه‌ای ۴۷.۷۸ دلار و نفت برنت هم با ۰.۸۱ درصد افزایش به بشکه ای ۵۲.۴۶ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز آمریکا این هفته ۶ حلقه کاهش یافت. روی‌هم‌ رفته تعداد کل چاه‌های نفت و گاز فعال آمریکا به ۹۴۰ حلقه رسید که ۴۵۱ حلقه نسبت به سال قبل بیشتر است. در این هفته تعداد چاه‌های نفت آمریکا ۴ حلقه کاهش یافت  و تعداد چاه‌های گاز آن ۲ حلقه کمتر شد.

در حال حاضر چاه‌های نفت آمریکا ۷۵۹ حلقه است که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۵۳ حلقه بیشتر است.

این هفته کانادا هم ۶ حلقه چاه نفت خود را مسدود کرد. در حالی که تعداد چاه‌های گاز کانادا ۹ حلقه بیشتر شد. به این ترتیب تعداد کل چاه‌های نفت و گاز کانادا به ۲۱۷ حلقه رسید که نسبت به سال قبل ۷۱ عدد بیشتر شد.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا با ۰.۷۴ درصد افزایش به بشکه‌ای ۴۷.۷۸ دلار رسید و نفت برنت هم با ۰.۸۱ درصد افزایش به بشکه ای ۵۲.۴۶ دلار دست یافت.

عامل دیگر این افزایش قیمت‌ها اعلام داده‌های سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه بود که نشان می‌داد ذخایر انبارهای نفت آمریکا ۳.۳ میلیون بشکه کاهش یافته است و ذخایر انبارهای بنزین آمریکا هم ۱.۲ میلیون بشکه کمتر شده است.

علی‌رغم کاهش هفتگی تعداد چاه‌های فعال آمریکا تولید نفت خام آمریکا به افزایش خود ادامه داد و در هفته منتهی به ۱۸ آگوست به ۹.۵۲۸ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ۹.۵۰۲ میلیون بشکه هفته قبل بیشتر شده است.

۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۵۰
|
تعداد بازدید : ۱,۰۵۲
کد خبر : ۱,۱۳۹

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید