اخبار

رسوایی آلایندگی خودروها، تهدیدی جدی برای اقتصاد آلمان

وزیر دارایی آلمان گفت: در حال حاضر پرونده رسوایی آلایندگی خودروهای آلمانی، خطری جدید برای توسعه اقتصادی این کشور است و ابعاد آن را نمی توان محاسبه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، «ولف گنگ شوبل» وزیر دارایی آلمان گفت: رسوایی پرونده مرتبط با آلایندگی خودروهای آلمانی، خطری برای بزرگ ترین اقتصاد اروپا است و درحال حاضر غیر ممکن است که بتوان تاثیر آن را بر روی اقتصاد این کشور سنجید.  

این در حالی است که صنعت خودروسازی بعنوان بزرگ ترین بخش صادرکننده آلمان محسوب می شود و در حدود ۸۰۰ هزار شغل ایجاد می کند.  

«شوبل» گفت: خطرات مرتبط با اقتصاد آلمان به چگونگی شکل گرفتن برگزیت و آینده سیاست تجاری آمریکا بر می گردد؛ ضمن اینکه بحران تقلب در آزمایش سیستم آلایندگی خودروهای آلمان هم بعنوان خطری جدید برای اقتصاد این کشور تلقی می شود.  

در همین حال این مقام ارشد آلمانی گفت: بحران موتورهای دیزل می تواند چشم انداز رشد اقتصادی آلمان را تحت الشعاع خود قرار دهد و تاثیر این رسوایی بعنوان یک خطر برای آینده توسعه اقتصادی این کشور در میان مدت تلقی می شود.

بر همین اساس در ماه جاری میلادی، سیاستمداران و روئسای صنعت خودروسازی آلمان توافق کردند تا نرم افزار موتور مربوط به ۵.۳ میلیون خودرو آلمانی را بازبینی کنند تا به کاهش آلایندگی و بازگشت اعتبار به این صنعت کمک کند.  

این در حالی است که رگولاتورهای اروپایی از گروه خودروسازی آلمان تحقیقاتی را بعمل آورده اند و ممکن است که جریمه های سنگینی در انتظار شرکت های خودروسازی آلمانی باشد.

بر همین اساس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان از شرکت های خودروساز این کشور که در آزمایش آلایندگی نیتروژن تلقب کرده اند خواست تا به بازگشت اعتماد عمومی در بخش خودروهای دیزل کمک کنند و تصریح کرد، اگر در شرف رسیدن به اهداف حفاظت از تغییرات اقلیمی هستیم به دیزل نیاز داریم.  

بر پایه این گزارش، رسوایی پرونده خودروهای آلاینده آلمانی برای اولین بار در آمریکا در سال گذشته میلادی از طریق خودروهای فولکس واگن فاش شد.  

۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶
|
تعداد بازدید : ۹۵۴
کد خبر : ۱,۱۲۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید