اخبار

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 1 شهریور

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 1 شهریور
شاخص کل بورس 169 واحد افزایش یافت و به رقم 82،541 واحد رسید. که نمادهای اخابر با 36 واحد، کچاد با 27 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

نیم نگاهی به بازار
شاخص کل بورس  169  واحد افزایش  یافت و به رقم 82،541 واحد رسید. که نمادهای اخابر با 36  واحد، کچاد با 27 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 233  میلیارد تومان رسید که نماد پترول با رقمی حدود 7.6 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 3واحد افزایش  به رقم 939  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  88 میلیارد تومان رسید که نماد ذوب با رقمی حدود 5.7  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .
مهم ترین اخبار اقتصادی
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، تأکید کرد: اجرای برنامه‌های کلان کشور و همچنین پاسخگویی به مطالبات به حق مردم و خواسته‌های آنان که در انتخابات 29 اردیبهشت متجلی شد، باید در صدر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد و گزارش آن در مناسبت‌هایی نظیر هفته دولت به مردم ارایه شود.رییس جمهور ضمن تبریک آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت این شوراها را نمادی روشن از اهتمام نظام اسلامی به حقوق شهروندی و محوریت اراده مردم در اداره امور تمام بخش‌ها و سراسر کشور دانست.دکتر روحانی با اشاره به تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلور آن در اصل یکصدم قانون اساسی، افزود: اینکه فصل هفتم و اصول متعددی از قانون اساسی، پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر امور رفاهی را در گرو همکاری مردم و نمایندگان منتخب آنان در شهرها و روستاها ممکن می‌داند؛ از افتخارات جمهوری اسلامی و رویکردی اساسی در احقاق حقوق شهروندان است.رییس جمهور همچنین با تشکر از زحمات اعضای دوره‌های پیشین شوراهای اسلامی شهر و روستا بویژه دوره چهارم و نیز تبریک و آرزوی موفقیت برای اعضای پنجمین دوره این شوراها، تأکید کرد: دولت دوازدهم و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت شکل گرفتند و همزمانی آغاز به کار 1245 شورای شهر و بیش از 35 هزار شورای روستا با فعالیت دولت دوازدهم، فرصتی بزرگ برای همدلی و همراهی در تحقق سریع‌تر برنامه‌ها و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی بویژه در حوزه خدمات اجتماعی است.
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ این نهاد برای کاهش نرخ سود بانکی اظهار کرد: چندین ماه است که درحال فراهم کردن مقدماتی هستیم تا زمانی که این تصمیم اعلام می‌شود زمینه‌های اجرای آن به خوبی فراهم شده باشد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: یکی از اقداماتی که در این رابطه خیلی تاثیرگذار خواهد بود، بحث تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز مالی است که امروز دیگر موسسه غیرمجاز فعالی در کشور نداریم. این موسسات با رقابت‌های غلطی که ایجاد می‌کردند باعث می‌شدند که سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی به درستی اجرا نشود.رئیس کل بانک مرکزی موضوع تسهیلات پرداختی بانک‌ها را یکی دیگر از مباحث پیش رو بانک مرکزی برای ابلاغ سیاست کاهش نرخ سود بانکی عنوان کرد و گفت: موضوع تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و فشار به بانک‌ها در این زمینه باعث بدهکاری آنها به بانک مرکزی و تحمیل نرخ‌های جریمه بالا در این رابطه شده بود. بانک مرکزی اقداماتی انجام دادکه فضا برای انجام و اجرای این سیاست‌ها مهیا شود. در همین زمینه بانک مرکزی در بحث ارتباط بین بانکی حضور یافت.سیف خاطر نشان کرد: بانک مرکزی همچنین برخی نیازهای بانک‌ها به نقدینگی را کاهش داد واضافه برداشت‌های بانک‌ها را که نرخ‌های سود بالایی جریمه‌ای به همراه داشت به خطوط اعتباری تبدیل نمود. در نتیجه این اقدامات تقاضا در بازار متعادل شد و امروز شرایط برای اینکه نرخ سود بانکی در دامنه قابل قبولی قرار بگیرد، کاملا مهیا است.
در گروه های دیگر چه خبر بود؟
در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها با معاملات مثبت همراه بودند.پترول با 11 واحد مثبت به عنوان ششمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس تحت حمایت سهامداران حقوقی بیش از 59 میلیون سهم دادوستد شد که 17 میلیون آن در قیمت 127 تومان در دقایقی ابتدایی بازار به صورت بلوکی انجام شد این نماد در نهایت با رشد 1 درصدی به قیمت 129 تومان رسید و در صدر گروه قرار گرفت.نمادهای کازرو وشتوکا صف خریدی های گروه بودند.در نمادخراسان که دیروز پارسان در حدود 1 میلیون سهم از پرتفوی خود خارج نموده بود امروز با 98 درصد فروشنده حقوقی بیش از 3 میلیارد تومان معامله شد و  در انتها در محدده صفر مثبت به قیمت 510 تومان رسید ، همچنین در نماد خراسان 2 در بازار خرده فروشی 8,566,215 سهم در قیمت 522 تومان بلوک مثبت زده شد.شلعاب بدون تحرک سهامداران حقوقی ارزش معاملات 1 میلیارد تومانی را رقم زد و در پایان با قیمت آخرین معامله 432 تومان ، صف کوچکی تنها نماد صف فروشی گروه شد.در نماد زاگرس 2 ،2 میلیون سهم در قیمت 1,890 تومان بلوک زده شد.پتروشیمی شازند اعلام کرد امکان تحویل محصولات در دو بسته‌بندی بشکه و فله امکان پذیر نیست.شکلر در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/06/1397 (حسابرسی نشده) 77% تعدیل مثبت داد.شپدیس هم در گزارش اولین پیش بینی 25% تعدیل مثبت داد.
درگروه پالایشی بیشتر نمادها با افزایش تقاضا همراه بودند.در نماد شپنا که دیروز نیروهای مسلح 200 میلیون سهم از پرتفوی خود خارج نموده ووبد  امروز تحت حمایت سهامداران حقیقی بیش از 1 میلیارد تومان معامله شد و درنهایت در محدوده صفر مثبت به قیمت 289 تومان رسید و در راس گروه قرار گرفت، همچنین در نماد شپنا 2 در بازار خرده فروشی 200 میلیون سهم در قیمت 303 تومان بلوک مثبت زده شد.شبریز در محدوده صفر تابلوکار خودرا آغاز کرد و با 75 درصد فروشنده حقیقی در حدود 2 میلیون سهم دادوستد شدو در انتها در محدوده صفر مثبت ، قیمت 541 تومان به معاملات خود خاتمه داد.شتران تحت حمایت سهامداران حقیقی ارزش معاملات 1 میلیارد تومانی را رقم زد و در نهایت در محدوده صفر مثبت ، قیمت 272 تومان خود را برای معاملات فردا آماده کرد.
شبندردیروز ، پیش بینی سود سال مالی اسفند جاری را بر اساس عملکرد واقعی 3 ماهه منتشر و طی آن سود هر سهم را با 15.8 درصد افزایش به 847 ریال افزایش داد و 30 درصد از این سود را هم در پایان خرداد محقق کرد.این تعدیل جدید ناشی از رشد افزایش مقداری و مبلغی مهمترین محصول شرکت یعنی نفت گاز با پیش بینی فروش و نرخ فروش 11.5 و 7.5 درصدی ، افزایش 334 درصدی مقدار فروش نفت کوره و  رشد 16 درصدی نرخ فروش این محصول بود.
علی کاردر با تاکید بر اینکه ایران در تولید نفت خام پایبندی به اوپک را رعایت می‌کند، در مورد ظرفیت تولید نفت خام ایران اظهار کرد: طبق آخرین آمار، ظرفیت تولید نفت خام ایران روزانه سه میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه است.وی در مورد آخرین میزان صادرات نفت خام نیز گفت: صادرات نفت خام در حال حاضر روزانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه است.
شرکت «روسنفت» روسیه به همراه شریکان خود، دیروز (دوشنبه) توافق خرید سهام شرکت «اسار اویل» هند را به ارزش 12 میلیارد و 900 میلیون دلار نهایی کرد.
در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر نمادها در حاشیه منفی دادوستد شدند. ورنا پس از توضیحات شرکت در خصوص درآمد حاصل از فروش سهام شرکت صنعتی نیرو محرکه در پیش بینی شده برای سال مالی منتهی به ۹۶.۰۶.۳۱ و ارائه تعدیل منفی 56 درصدی ، با افت 1.1 درصدی با قیمت 100 تومان بازگشایی شد این نماد بدون فروشنده حقوقی در حدود 1 ملیلیون سهم دادوستد شد و در پایان با همان قیمت بازگشایی روز خود را به اتمام رساند.
در گروه فلزی و معدنی کچاد با 27 واحد مثبت به عنوان دومین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس  با 62 درصد فروشنده حقوقی بیش از 2 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت با رشد 2 درصدی به قیمت 158 تومان رسید.کگل در ادامه روند صعودی خود امروز را هم مثبت شروع کرد و با 87 درصد فروشنده حقوقی در حدود 18 میلیون سهم جا به جا شد و در پایان در محدوده صفر مثبت ، قیمت 250 تومان خود را برای معاملات فردای کاری آماده کردوبا 11 واحد مثبت پنجمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس شد. تقی‌زاده خبر داد: پروژه خط ٧ تولید کنسانتره گل گهر با ظرفیت تولید سالانه ٢ میلیون تن تا پایان تابستان امسال وارد مدار تولید می‌شود.فملی در محدوده صفر تابلوکار خود را اغاز کرد و با 58 درصد خریدار حقیقی ارزش معامات 3 میلیاردتومانی را رقم زد و در انتها با رشد 1 درصدی ، قیمت 202 تومان روز خود را به اتمام رساند و با 25 واحد مثبت سومین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس شد.
احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص جلسه روز دوشنبه صنعت فولاد و پروفیل با معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی گفت: این جلسه با هدف همگرایی بیشتر بین فعالان صنعت تولید محصولات فولادی برگزار شد. وی افزود: موضوع کاهش حذف واردات شمش فولاد در این جلسه مطرح شد، اما حذف تعرفه واردات شمش فولاد کلا منتفی شد.

۲ شهریور ۱۳۹۶ ۰۰:۳۴
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۷۷۲
کد خبر : ۱,۱۲۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید