اخبار

واکنش به احتمال حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو

رئیس شورای رقابت با اعلام نارضایتی از ارتقای کیفیت صنعت خودرو ، به احتمال حذف این شورا از قیمت گذاری خودرو پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا درخصوص زمزمه هایی مبنی بر حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو به خانه ملت گفت: شورای رقابت درباره هر کالایی که بازار آن انحصاری باشد، دستورالعمل تنظیم قیمت ارائه می کند و تا زمانی که بازار یک محصول، رقابتی نشود کار شورا درباره قیمت گذاری ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دستورالعمل تعیین قیمت متاثر از 3 مولفه تورم بخشی، کیفیت و بهره وری است ادامه داد: شورای رقابت نرخ های جدیدی را برای قیمت خودرو مطرح کرده که براین اساس قیمت خودرو 2.5 الی  3 درصد افزایش یافته است.میزان تورم بخشی حدود 6 درصد اعلام شده اما در عین حال از نظر بهره وری و کیفیت روند کاهشی در صنعت خودرو صورت گرفته، بنابراین قیمت خودرو براساس دستورالعمل جدید 2.5 الی 3 درصد با رشد روبرو شده  است.

این مقام مسئول افزود: شورای رقابت از موضوع ارتقای کیفیت در صنعت خودرو رضایت ندارد و به این موضوع در صنعت خودرو نمره منفی داده، اما افزایش قیمت به دلیل رشد تورمی بخشی صورت گرفته و مبنای این کار قیمت ها در سال گذشته بوده است.

شیوا با بیان اینکه اگر تنها در زیرمجموعه وزارت ارتباطات سازمان رگولاتوری وجود داشته باشد یک نقص محسوب می شود،گفت: برای رشد اقتصاد باید از ظرفیت رگولاتوری ها  در بخش هایی که انحصار طبیعی وجود دارد، استفاده شود. به طور مثال در این رابطه می توان به بخش آب و برق و پتروشیمی اشاره کرد.

وی افزود: در گذشته بحث ایجاد سازمان رگولاتوری در بخش برق پیگیری شد، اما هیات وزیران این موضوع را رد کرد. بر این اساس مطلوب است که بحث ایجاد سازمان های رگولاتوری از طریق مجلس و در قالب طرح پیگیری شود.

۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۲۴
|
تعداد بازدید : ۶۵۹
کد خبر : ۱,۱۰۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید