اخبار

گزارش بازار بورس، دوشنبه 30مرداد

گزارش بازار بورس، دوشنبه 30مرداد
به گزارش اقتصاد نما، شاخص کل بورس 58 واحد افزایش یافت و به رقم 82,075 واحد رسید. که نمادهای ومعادن با 40 واحد، حکشتی با 39 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند

نیم نگاهی به بازار
به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس  58  واحد افزایش  یافت و به رقم 82,075 واحد رسید. که نمادهای ومعادن با 40  واحد، حکشتی  با 39 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 217  میلیارد تومان رسید که نماد شبریز با رقمی حدود 8 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با 6 واحد افزایش  به رقم 929  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  269 میلیارد تومان رسید که نماد بهپاک با رقمی حدود 13  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .
مهم ترین اخبار اقتصادی
حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، ملاک‌های وزرای شاخص کابینه‌‌اش را برشمرد. برند بودن، چهره‌ای جذاب بودن در عالم سیاست و وزیری با شهامت از جمله خصایصی بود که او روز گذشته برای سه وزیر کابینه دوازدهم (بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی) برشمرد. روحانی با اشاره به اصرار برای تصدی وزارت نفت از سوی مهندس زنگنه خاطرنشان کرد: البته در ابتدا مهندس زنگنه پیشنهاد دیگری به من داشت، جوانی را به من معرفی کرده بود تا به‌عنوان وزیر نفت انتخاب کنم همان‌جا به ایشان گفتم که من صد میلیارد دلار سرمایه خارجی می‌خواهم، این جوان می‌تواند بیاورد؟ به تردید افتاد. من یک وزیری می‌خواهم که اسمش برند باشد. برای جذب سرمایه و من این را تعارف و شوخی نمی‌کنم اسامی‌ برخی از وزرای ما در دنیا برند جذاب است. روحانی افزود: امروز دکتر ظریف در دنیای سیاست یک چهره جذاب است همه افتخار می‌کنند با آقای ظریف صحبت کنند و این برای حیثیت و کشورمان مهم است. برای من مهم است که وزیر نفت من کسی باشد که بتواند سرمایه خارجی بیاورد و وزیر راه من کسی باشد که بتواند 18 میلیارد دلار سرمایه خارجی را به کشور بیاورد بدون اینکه از دولت گارانتی بخواهد.
رئیس کل سازمان مالیاتی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که طبق آن هزینه‌های مالی شرکت‌های تامین سرمایه و بانی اوراق بهادار به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرش شده و از سال ۹۴ باید لحاظ شود. به نقل از سازمان امور مالیاتی، سیدکامل تقوی نژاد بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که کارمزد شرکت‌های تامین سرمایه بابت انتشار اوراق و هزینه‌های تامین مالی بانی معاف از مالیات خواهد شد که این امر جذابیت های انتشار در بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.همچنین، هزینه مالی بانی بابت انتشار اوراق بهادار و به علاوه کارمزد پرداختی به شرکت‌ های تامین سرمایه از بابت تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق در هر دوره جزء هزینه های قابل قبول بانی اوراق بهادار پذیرفته می‌شود.
در گروه های دیگر چه خبر بود؟
در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها با معاملات منفی همراه بودند.شلعاب بدون تحرک سهامداران حقوقی بیش از 1 میلیارد تومان معامله شد و در انتها با قیمت اخرین معامله 448 تومان ، صف خرید در حدود 4 میلیونی به معاملات خود خاتمه داد و سومین روز کاری صف خرید بودن خود را تجربه کرد این نماد پرارزش تررین سهم گروه شد.نمادهای شکربن،شفارا و شلعاب صف خریدی های گروه بودند.شپلی با قیمت دیروز کار خود را آغاز کرد و تحت حمایت سهامداران حقیقی در حدود 16 میلیون سهم دادوستد شد و درپایان درمحدوده صفر منفی به قیمت 51 تومان رسید و پرحجم ظاهر شد.شکربن در بین استقبال سهامداران حقیقی ارزش معاملات 7 میلیارد ریالی را تجربه کرد و در انتها با قیمت آخرین معامله 330 تومان ، صف خرید کوچکی روز خود را به اتمام رساند.جم بدون تحرک سهامداران حقوقی ، حجم معاملاتی پائین در محدوده صفر منفی ، قیمت 779 تومان روز خود را به اتمام رساند.مدیر عامل پتروشیمى جم با اشاره به آغاز تولید پایدار گرید مشکى پلى اتلین سنگین ، اعلام کرد : با تولید این محصول پلیمرى و تامین نیاز صنایع تکمیلى پتروشیمى ، وابستگى به محصولات مشابه وارداتى قطع شد .
به گزارش نوآوران امین به نقل از شانا، صدور بیش از هفت میلیون و ۱۸۸ هزار تن انواع محصولات پلیمری و شیمیایی کشور به بازارهای جهانی از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه، نشان از روند مطلوب صادرات این محصولات در ایران دارد؛ این میزان پارسال در بازه زمانی مشابه، ۶ میلیون و ۸۴۷ هزار تن به ارزش ۳,۰۲۸ میلیون دلار بوده است.
ایرج سلیمانی اظهار داشت: یکی از شرکت های پتروشیمی بندر ماهشهر به دلیل تخلیه پساب با بار آلودگی بالا به خوریات منطقه مورد پیگیری قضائی قرار گرفت.وی افزود: در دادگاه تجدیدنظر استان، مدیرعامل این واحد صنعتی به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد و فعلا رأی مذکور از سوی این دادگاه به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است.
درگروه پالایشی اکثر نمادها در حاشیه منفی دادو ستد شدند.شبریز با 25 واحد منفی به عنوان پنجمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس در بین استقبال سهامداران حقیقی بیش از 8 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت با افت 4 درصدی به قیمت 539 تومان رسید و در راس گروه قرار گرفت.شپاسح بدون تحرک سهامداران حقوقی تنها نماد صف خریدی گروه شد.در نماد شبندر که دیروز بانک رفاه کارگران تعداد کمی به پرتفوی خود اضافه نموده بود امروز تحت حمایت سهامداران حقوقی در حدود 8 میلیون سهم دادوستد شد که 2 میلیون آن در میانگین قیمت 475 تومان در نیم ساعت پایانی بازار به صورت بلوکی انجام شد و در انتها در محدوده صفر منفی به قیمت 473 تومان رسید .شتران در محدوده صفر تابلو کار خود را آغاز کرد و با 88 درصدفروشنده حقیقی ارزش معاملات 3 میلیاردتومانی را رقم زد و در پایان با افت 2 درصدی ، قیمت 273 تومان خود را برای معاملات فردا آماده کرد این نماد با 18 واحد منفی هفتمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس شد.شرکت پالایش نفت تهران در دوره 3 ماهه منتهی به 313/96 به ازای هر سهم 146 ریال سود ساخت که معادل 35 درصد اولین سود پیش بینی شرکت برای سال جاری است.
بانک سیتی، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا در سال های 2018 تا 2020 میلادی را 40 تا 55 دلار و تا سال 2022 میلادی را 50 تا 60 دلار اعلام کرد. این در حالی است که در ماه فوریه امسال این رقم 40 تا 65 دلار برآورد شده بود.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: ایران می‌تواند در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) امسال در غالب برنامه «نفت در مقابل کالا»، صدور نفت خود به روسیه را آغاز کند.نواک گفت: ما در حال نهایی کردن آخرین جزئیات اسناد قانونی این کار هستیم و من فکر می‌کنم در یک ماه آینده بتوانیم به همه سوالات پاسخ دهیم؛ خرید می تواند به صورت فیزیکی یا مبادله کالا صورت گیرد.
بیژن زنگنه وزیر نفت مطرح کرد: موضوع افزایش قیمت بنزین به تصمیم دولت بستگی دارد و از این موضوع اطلاعی ندارم، اما سهمیه بندی بنزین نداریم.
در گروه معدنی اکثر نمادها با افزایش تقاضا همراه بودند. ومعادن با 40 واحد مثبت به عنوان اولین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس که دیروز صندوق زررین شهر 10 میلیون سهم به پرتفوی خود اضافه نموده بود امروز با 72 درصد خریدار حقیقی بیش از 4 میلیارد تومان معامله شد و در نهایت با قیمت آخرین معامله 136 تومان صف درحدود 5 میلیونی تنها نماد صف خریدی گروه شد ، در راس گروه قرار گرفت و همچنین در نماد ومعادن 2 در بازار خرده فروشی 30,028,553 سهم در قیمت 133 تومان بلوک مثبت زده شد.معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات عنوان کرد : ومعادن از ابتدای سال جاری تا پایان معاملات دیروز ۲۹ مرداد ماه بازدهی ۴ درصدی و در سال ۹۵ بازدهی ۸ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است .طرح گندله سازی فولاد خراسان تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد.افزایش قیمت محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا بر قیمت محصولات سایر شرکت های فولادی و سنگ آهنی این مجموعه هم اثر خواهد داشت. اگر قیمت ها به همین میزان بماند، گزارش های ۶ ماهه پتانسیل تعدیل مثبت خواهند داشت.کگل در محدوده صفر تابلو کار خودرا آغاز کرد و با 87 درصد فروشنده حقوقی در حدود 9 میلیون سهم جا به جا شد و در انتها در محدوده صفر مثبت به قیمت 243 تومان رسید.کمگنز تحت حمایت سهامداران حقیقی ارزش معاملات 1 میلیارد تومانی را تجربه کرد ودر انتها با افت 3 درصدی ، قیمت 260 تومان خود را برای معاملات فردا آماده کرد. 

۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۴۱
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۸۴۷
کد خبر : ۱,۱۰۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید