اخبار

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 25 مرداد

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 25 مرداد
به گزارش اقتصاد نما، شاخص کل بورس 45 واحد افزایش یافت و به رقم 81،741 واحد رسید. که نمادهای رانفور با 39 واحد، حکشتی با 19 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند

 گزارش بازار سرمایه،چهارشنبه 25 مرداد 96

نیم نگاهی به بازار
به گزارش اقتصاد نما، شاخص کل بورس  45  واحد افزایش  یافت و به رقم 81،741  واحد رسید. که نمادهای رانفور  با 39  واحد، حکشتی  با 19 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 270  میلیارد تومان رسید که نماد کترام با رقمی حدود 9.9 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل تغییری نداشت  به رقم 918  واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  74.5 میلیارد تومان رسید که نماد ذوب با رقمی حدود 4.2 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .
مهم ترین اخبار اقتصادی
بالاخره موعد دیدار وزیر پیشنهادی اقتصاد با نمایندگان مجلس در بهارستان فرا رسید و فردی که علیرغم اقتصاددان نبودنش، سال‌های سال معاونت وزارت اقتصاد را به عهده داشته، ازبرنامه‌های خود دفاع کرد. مسعود کرباسیان گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی هم امروز مقابل نمایندگان مجلس، از برنامه خود برای وزارت اقتصاد دفاع کرد؛ دفاعیاتی که در همه بخش‌های آن، ردپاهایی از تأکید بر اجرای برنامه‌های مصوب کنونی کشور در حوزه اقتصاد خبر می‌داد.کرباسیان در این جلسه از اصلاحاتی سخن به میان آورد که در نظام بانکی باید اجرا می‌شد و به سپرده‌گذاران هم اطمینان داد که از حفظ منافع آنها عقب نخواهد نشست.وی با اشاره به دستاوردهای دولت دوازدهم در تک‌رقمی کردن تورم، کنترل نقدینگی و ساماندهی بازارهای مالی صحبت به میان آورد و تأکید کرد که این دستاوردها باید صیانت شود.
در همین راستا ، وزیر پیشنهادی اقتصاد از تدوین برنامه توسعه بازار سرمایه خبر داد و گفت:بار مالیات بر ارزش افزوده از دوش صادر کنندگان و وارد کنندگان برداشته می شود و لایحه آن به مجلس ارائه خواهد شد. روز گذشته، حسن روحانی رئیس جمهور در دفاع از وی اعلام کرد: یکی از موفقیت‌های کرباسیان ساماندهی گمرک بود، گمرک ما خیلی مشکل داشت اما با تلاش‌های کرباسیان سامانه الکترونیکی در گمرک فعال شد، درآمد گمرک افزایش یافت و با فساد مبارزه شد.مسعود کرباسیان در جلسه رای اعتماد خود گفت: از مخالفان برنامه خود و به خصوص موافقان برنامه قدردانی کرده و نقد دوستان را راهگشای خود می دانم. در شرایط کنونی همه خواستار پیشرفت ایران و بهبود وضعیت رفاهی مردم هستند و این در حالی است که در چهار سال گذشته دولت موفق شد با برخورداری از اعتماد مردم وهمکاری مجلس و قوه قضائیه و ارکان نظام، اقتصاد را از شرایط بحرانی خارج و در وضعیت باثابتی قرار دهد، به این معنا که رشد ۱۲ درصد، تورم تک رقمی، کنترل نقدینگی و ساماندهی بازار مالی از جمله دستاوردهای دولت است.
در گروه ها چه خبر بود ؟
در گروه معدنی و روی ، در بازار فلزات لندن قیمت فلز روی  از مرز 3000$ عبور کرده و در اوج قیمت 10 سال گذشته قرار گرفت. در بورس شانگهای SHFE نیز امروز قیمتها 2.7%+ بالارفته و تقاضا افزایشی است. همین موضوع باعث شد تمام نمادهای گروه روی از جمله فرآور ، کاما، فزرین و کروی با افزایش تقاضا همراه شدند. کروی در این گروه نزدیک به 4 میلیون از سهامش داد و ستد شد و با صف خرید چند میلیونی به قیمت 284 تومان رسید.
در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها با معاملات منفی همراه بودند.فارس تحت حمایت سهامدااران حقوقی بیش از 7 میلیون سهم دادوستد شد که کل این حجم در دقایق ابتدایی بازار در قیمت 452 تومان به صورت بلوکی انجام شد ودر نهایت با همان قیمت معامله بلوکی به معاملات خود خاتمه داد و پرارزش ترین سهم گروه شد.پترول با 15 واحد مثبت به عنوان پنجمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس که دیروز در این سهم مهرآیندگان و مدبران اقتصاد خریدار و پتروشیمی ایرانیان فروشنده بودند امروز در محدوده صفر تابلو کار خود را آغاز کرد و با 78 درصد خریدار حقوقی بیش از 1 میلیارد تومان معامله شد و در انتها با رشد 2 درصدی به قیمت 125 تومان رسید و پرحجم ظاهر شد.نمادهای فسا،شفارا و شلعاب صف خرید های گروه بودند.در نماد جم 2 در بازار خرده فروشی 126,900,000 سهم در قیمت 790 تومان بلوک مثبت زده شد.کازرو بدون تحرک سهامداران حقوقی تنها نماد صف فروشی گروه شد.تاپیکو در بین استقبال سهامداران حقوقی بیش از 8 میلیون سهم دادوستد شد که 4 میلیون آن در قیمت 172 تومان در ساعت میانی بازار به صورت بلوکی انجام شد و در پایان درمحدده صفر مثبت ، قیمت 173 تومان روز خود رابه اتمام رساند و با 11 واحد مثبت پنجمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس شد.
مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس افزود: کشورهای مختلفی شامل 40 کشور از سراسر جهان خریدار کالاها و محصولات ما هستند ولی بازارهایی وجود دارندکه ما به دلیل مشکلات خدمات بانکی امکان حضور در آن بازارها نداریم.
وزیر نفت از ادامه سهامداری نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی در شرکت های پتروشیمی استقبال کرد اما با اعلام شرط و شروطی گفت:آینده بسیار روشنی برای صنعت پتروشیمی پیش‌بینی می‌کنیم.سهم دولت از صنعت پتروشیمی نباید بیش از ٢٠ درصد باشد که همین میزان در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس تجمیع شده، با این وصف سهم بخش خصوصی که بنا بر قانون باید تا ٤٠ درصد باشد، به حدود ٢٠  درصد می‌رسد.
درگروه پالایشی بیشتر نمادها با افزایش عرضه رو به رو بودند.شبریز با 9 واحد مثبت به عنوان هفتمین سهم تاثیر گذار بر شاخص بورس در بین استقبال سهامداران حقیقی بیش از 1 میلیاد تومان معامله شد و در نهایت با رشد 1 درصدی به قیمت 539 تومان و پرارزش ترین سهم گروه لقب گرفت.شنفت بدون خریدار حقوقی تنها نماد صف خریدی گروه بود.شتران بدون فروشنده حقوقی در حدود 3 میلیون سهم دادوستد شد و در انتها در محدوده صفر مثبت ، قیمت 262 تومان روز خود را به اتمام رساند و پرحجم ظاهر شد.در نماد شبندر که دیروز بانک رفاه کارگران تعداد کمی به پرتفوی خود اضافه نموده بود امروز تحت حمایت سهامداران حقوقی ارزش معاملات 8 میلیار د ریالی را تجربه کرد و در پایان با افت 1 درصدی ، قیمت 461 تومان خود را برای معاملات فردا آماده کرد.
فعالیت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا با ظرفیت تولید سالیانه 20 میلیون کیلووات ساعت برق در چین آغاز شد.
به گزارش رویترز، اداره انرژی آمریکا -زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور- پیش بینی کرد که با توجه افزایش تقاضای گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) در کشورهای آسیایی به خصوص هند و چین، تقاضای جهانی برای این سوخت پاک تا سال 2040 میلادی در مقایسه با سال 2015 میلادی 2 برابر می شود.
در گروه رایانه ای شاهد معاملات متعادلی بودیم. رکیش پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده ، تصویب افزایش سرمایه(53% از محل مطالبات و آورده نقدی) ، متعادل مثبت در حاشیه قیمتی صفرتابلو با قمیت 380 تومان بازگشایی شدو بدون خریدار حقوقی ، حجم معاملاتی کم و با همان قیمت بازگشایی به معاملات خود خاتمه داد.
علی عوض پور اتاق اصناف ایران گفت: در آیین‌نامه به صراحت اعلام‌شده که علاوه به صنوفی که برای نصب صندوق مکانیزه فروش مشخص شده‌اند، تعداد دیگری از صنوف نیز باید از صندوق‌ها استفاده کنند.وی افزود: 30 اتحادیه از گذشته برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش انتخاب شده اند  که قرار است بر تعداد آنها بعد از برگزاری جلسه هماهنگی افزوده شود.عوض پور گفت: اعضای اتحادیه‌هایی مانند رستوران‌ها، بنگاه‌های املاک و خودرو که دارای بیشترین فعالیت هستند در اولویت قرار گرفته‌اند. بنابراین گزارش صندوق مکانیزه فروشگاهی برای مشخص شدن مالیات‌های عملکرد که در معاونت مالیاتهای مستقیم مالیاتی پیگیری می‌شود کاربرد دارد، همچنین این صندوق‌ها برای رصد مالیات‌های مستقیم کاربرد دارد.
اقتصاد نما

۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۱۹
اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۵۴۴
کد خبر : ۱,۰۳۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید