اخبار

افزایش صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا

شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) در ماه گذشته ۶۳۸ هزار و ۳۲۵ بشکه نفت در روز به ایالات متحده آمریکا صادر کرده است که این میزان در مقایسه با ژوئن، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تولید نفت خام ونزوئلا در سال جاری تحت تاثیر نبودِ سرمایه‌گذاری و پرداخت معوق بدهی به شرکت های نفتی، به پایین ترین میزان خود در ۲۷ سال گذشته رسیده است و این امر در صادرات نفت به مشتریان اصلی بازار نظیر ایالات متحده آمریکا تاثیر منفی گذاشته است.

طبق آمار گرآوری شده توسط تامسون رویترز، حجم نفت خام صادر شده به ایالات متحده آمریکا در ژوئیه نسبت به ماه گذشته افزایش یافته اما همچنان در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶، ۲۲ درصد کمتر است.

بزرگترین خریداران نفت ونزوئلا در ماه گذشته، پالایشگاه والرو انرژی (Valero Energy) و سپس سیتگو پترولیوم در ایالات متحده آمریکا بوده‌اند.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) پیش از این در سال جاری جهت دریافت وام، موافقت نامه ای را با غول نفتی روس‌نفت روسیه به امضا رسانده بود که بدین ترتیب بجای فروش نفت به سیتگو، بیشتر به سمت بازار روسیه گرایش پیدا کرد.

یکی دیگر از خریداران نفت ونزوئلا در آمریکا، شرکت پالایشی فیلیپس ۶۶ است که طبق آمار منتشر شده در ماه گذشته از شرکت PDVSA هیچ نفتی وارد نکرده است.

پالایشگاههای آمریکایی PBF Energy، ماراتون پترولیوم، والرو و فیلیپس ۶۶ با توجه به کاهش دسترسی به نفت ونزوئلا و دیگر اعضای اوپک، همگی خرید خود را از نفت سنگین در هفته های اخیر کاهش داده‌اند.

۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱
|
تعداد بازدید : ۶۸۵
کد خبر : ۱,۰۱۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید